Gorichka.bg


Публикации (RSS 2.0)
Начало / Рубрики /
13.03.2007

Сподели мига

от Босилена Мелтева :: Коментари (8) :: (4840 прочитания)

Идеята "Кола за общо ползване" би ни решила дилемата как да минем без личен автомобил в градски условия без това да ни идва нанагорно. Има и доста екстри, които със собствена кола просто няма как да намажем.
Имаш си кола, а с нея и куп подробности като застраховка, тлъст и непредвидим разход заради скачащите цени на бензина, досадни ремонти, както и, разбира се, пряката вина за доста повече твои емисии СО2 във въздуха - бляк.

Да пътуваш с бебе в наблъскан градски автобус по време на грипна епидемия или пък с торбите след пазар в хипермаркет пак не е от най-сполучливите опити да минеш и без личен автомобил. Сигурно за това и толкова много хора по света са полудели в момента по друга алтернатива на собствената кола – услугата „кола за общо ползване“ или car-sharing (www.zipcar.com, www.flexcar.com).

Идеята е да ползваш кола когато и където ти се наложи. Да не се занимаваш с пълнене на резервоара, с разни застраховки и резервации за паркинг, които се поемат от компанията. Има и екстра в офертата – можеш да подкараш модела и марката, на която си фен (БМВ, Тойота, мини-купър... о, няма проблем, хибридът също е твой, за известно време, разбира се).

Как става това на практика: плащаш минимална годишна членска такса и почасова такса, когато ти се наложи да използваш кола в града. При първоначалната регистрация онлайн или пък по телефона, до 24 часа си одобрен и получаваш карта, с която да можеш да си отключваш колите, собственост на фирмата. Можеш да използваш, за няколко часа или пък за цял ден която-си-пожелаеш-кола сред над 150 модела автомобила, паркирани из целия град. Предварително трябва да я избереш и резервираш (пак по нета), след което до два часа можеш да я отключиш и да я ползваш.

Малко предистория: Тази практична и успешна услуга, щадяща природата и нервите ни, се развива в Европа в средата на 80-те. Изчислено е, че с нея емисиите въглероден двуокис са намалели с около 40 до 50%. След десетина години и Щатите почват да я използват и през последните години там това е голям хит. Членовете на подобни фирми са се увеличили с 300% до 2003 г.

Днес можеш да станеш клиент на "кола за общо ползване" ако живееш в Лондон или някой от големите американски градове.

Източник: Plenty

CC Лиценз: Признание

Назад | Горе

Коментари (8)

13.03.2007 :: 15:31 :: от ivan_dogramata
#1
Re: Сподели мига
Da biva ama nqma li da e hubavo vseki da si ima kola ama da e HIBRIT nai dobre ne sa tolkova bavni taka 4e... ama kakvo da govorq az ne kazva nishto .!!!
13.03.2007 :: 16:05 :: от mapto
#2
Re: Сподели мига
Car Sharing има и в Германия и на много други места, но не и в България. Засега ние трябва да се задоволим с услуги като http://3na100.com
13.03.2007 :: 22:55 :: от Eleonora
#3
Re: Сподели мига
mapto, chudesna stranitsa , mersi za infoto.

inache da se nadivame che i v Bulgaria skoro shte ima car sharing.

Sega osven tozi site 3na100.com ima samo car sharing mejdu komshii i priateli :-) koeto sushto e za nasurchavane.

Ivane, hibridite sa chudesni koli naistina CO2 emisiite sa im po niski, no dosta ekonomichni koli na pazara sushto imat niski emisii koito se sravnimi s tezi na hibridite, tui che spored men e dobre ili hibrid ili druga kola s niski emisii, no po dobre ako moje bez kola. za sujalenie naistina poniakoga se nalaga...

drugi varianti sa electricheskite koli sus slunchevi baterii, te niamat emisii, no ne znam da ima takiva na pazara :-) ako ima kajete. niamam mnogo informatsia po tazi tema... i hydrogen cars sushto shte sa dobre... no i na tazi tema niamam info
14.03.2007 :: 16:40 :: от ivan_dogramata
#4
Re: Сподели мига
Da taka e vseki ot tezi varianti stava,no koi gi prilaga???
14.03.2007 :: 16:58 :: от Eleonora
#5
Re: Сподели мига
Az polzvam obshtestven transport, eto edin nachin za po malko emisii. A kato se postopli oshte malko vremeto hodia s koleloto na rabota. Tui che eto naprimer az se staraia da izpolzvam transport s po malko emisii.

Poznavam dve semeista koito karat hibridi, eto i te se opitvat da namaliat emisiite. Imam drugi poznati koito minavat kato men na koleleta kato se stopli vremeto, a drugi puk na motori. I motorite imat niakakvi CO2 emisii no nali sa po niski ot tezi na avtomobilite, tui che i te namaliavat emisiite.

Edin moi poznat puk raboti za BMW v Germania kudeto se opitvat da razrabotiat efektiven hydrogen dvigatel v negovata laboratoria, tui che eto ti ne samo edin chovek ami i avtomobilna kompania koiato se opitva da namali emisiite.

s drugi dumi az sum optimist i mislia che leka poleka poveche hora se i shte se zamisliat kakuv transport izpolzvat. :-)

i na men mi se nalaga da polzvam kola ot vreme na vreme, no chestno kazano poslednia put kogato se vozih sama beshe otdavna, tui che eto i car sharing se prilaga ne chak tolkova trudno :-)
16.03.2007 :: 09:33 :: от mapto
#6
Re: Сподели мига
В България по най-разнообразни причини можем да се похвалим с един друг вид car sharing: автостопа върви страшно много :)
22.03.2007 :: 10:46 :: от kirilb
#7
Re: Сподели мига
Знам още един сайт, където може да се сподели МПС - www.carpool-bg.com. Така транспорта е наистина супер евтин и удобен. И най-вече в полза на околната среда!
15.08.2007 :: 17:13 :: от Dessie
#8
Една "устойчива практика" от Украйна
Там приятелите ми докато нямаха кола, ходеха на работа на стоп. Просто излизат на улицата и махат на първата срешната кола и тя спира - дават на шофьора някаква междинна сума (средно м/у цената на билет за градския транспорт и такси), правят си лек мохабед, даже понякога се уговарят и за утре и ... опа - вече пристигнали. Аз гледах известно време с недоумление, но хората го правят. Аз вземах само колеги, когато ги видя на спирката - просто ме е страх да се кача при непознат...
Ако искате да добавяте коментари към статиите, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.
Назад | Горе
Вход

Влезте, за да коментирате статиите
в Gorichka.bg