Gorichka.bg


Публикации (RSS 2.0)
Начало / Рубрики /
05.09.2007

Зелени партийци

от gorichka.bg :: Коментари (19) :: (8007 прочитания)

Зелени ли са зелените партии в България? Горичка се срещна със Зелената партия и Зелена България и ги подложи на кратък анализ.
Напоследък се заговори за Зелени партии. В Горичка решихме да ги представим. Срещнахме се първо със Зелената партия (Александър Каракачанов, председател, Оги Ковачев и Горица Кръстанова от Младежкия клуб) и после с партия Зелена България (Стоян Динков, председател и Илиян Матеев, главен секретар).

Предлагаме ти извадки от интервютата, с които да се запознаеш с лидерите на тези партии. Това, което ни направи впечатление е, че идеите на Зелена България се различават от традиционните идеи на зелените партии. Както ще прочетеш, те не смятат, че рециклирането е важно, подкрепят АЕЦ Белене и донякъде вярват в бъдещето на ГМО.

Но по-интересният факт е че лидерите на зелените партии не правят връзка между каузата си и начина си на живот.

Ето и отговорите:

1. Екологични проблеми, които не търпят отлагане


Александър Каракачанов (Зелена партия): "Трудно е да се градира, но в София може би най-спешният проблем е боклукът. Другият проблем, който вече всички усещат, са промените в климата, които вече започват да се чувстват от хората като съвсем конкретен проблем."

Илиян Матеев (Зелена България):Няма екологичен проблем, който да търпи отлагане. Кремиковци днес не пропуснаха да ни тровят, на Женския пазар можете да минете да видите 7-8 пъти завишаване на нитрати, водата в софийската мрежа откровено не става за пиене, България гори от четирите краища. Кое не е спешно?”.

2. Незаконно изсичане на горите


Александър Каракачанов (ЗП): "От 150 нарушения в горските стопанства има нула наказани. Проблем е, че нашият бизнес е некултурен, алчен, агресивен, търси бърза печалба. В България трябва да се въведе системата на изборната сеч".

Стоян Динков (ЗБ):Трябва да имаме политически инструменти, за да се справим, тъй като знаете, че една такава сеч се прави само с политически гръб”.
Илиян Матеев (ЗБ):Държавата може да смаже дървената мафия за един следобед. Защо не го прави?

3. Енергийното бъдеще на България


Александър Каракачанов (ЗП): "Проблемът е ниската енергийна ефективност у нас - от три до пет пъти по-ниска от Европа. А построяването на една атомна централа е икономически заробващо. Същият резултат може да се постигне с въвеждане на мерки за енергийна ефективност. "

Илиян Матеев (ЗБ): "Най-тривиалният отговор би бил да минем на възобновяеми енергийни източници, но те са скъпи и неефективни и България няма да може да си покрие нуждите с тях. Трябва да се избира по-малкото зло. В момента това е строежът на АЕЦ Белене."
Стоян Матеев (ЗБ): "Франция е една от най-чистите държави, защото има много атомна енергия."
4. Строителни регулации

Александър Каракачанов (ЗП):Проблемът не е в законодателната база, макар че и там има какво да се желае. В България проблемът е, че каквато и законодателна база да направиш, винаги има някой корумпиран или хитър чиновник заедно с някой хитър бизнесмен, който заобикаля законите или просто ги нарушава. Държавата е корумпирана на най-високо равнище. Мафиотската атмосфера и липсата на граждани, които да се противопоставят е основен проблем. Решението е да има наказания на най-високо равнище и да бъдат разрушени незаконно построени сгради."

Илиян Матеев (ЗБ):Със строителство се занимават случайни хора, защото българската природа търпи строителство, но в разумни граници. В Натура може да се строи, но Натура забранява тези безумни палати по 15-20 етажа от бетон, а това е най-евтиното и най-бързото строителство”.
5. Разделно събиране на отпадъците

Александър Каракачанов (ЗП): "Все още няма достатъчно информация по въпроса. Необходимо е да се разяснява, на всеки поотделно ако трябва, както навремето са правели в Швеция, защо разделното събиране е необходимо."

(Александър Каракачанов не събира разделно отпадъците си, защото в квартала му няма контейнери. В офиса на Зелената партия няма контейнери за разделно събиране, но Оги Ковачев от Младежки клуб на Зелената партия казва, че не изхвърля хартията, а я складира и ще я рециклира, когато се появят контейнери.)

Илиян Матеев (ЗБ): "Когато става дума за разделно събиране, първо трябва да се научим да си изхвърляме боклуците на определените за целта места, а после да събираме разделно. Ползите от разделното събиране трябва да бъдат обяснени по-добре, а и защо боклуците да не се разделят на сметището?"

(И двамата не събират разделно боклука си. В квартала на Стоян Динков няма контейнери. Фасовете, изхвърлени през прозореца, ги дразнят повече от това, че хората не събират разделно. Офисът им не е „зелен”, но идеята като че ли ги заинтригува (дано да не я чуват за първи път).


6. Подобряване на качеството на въздуха в София

Александър Каракачанов (ЗП): "50% и повече от замърсяването се дължи на колите и автобусите. В София днес има три пъти повече трафик отпреди десет години. Кремиковци е друг огромен проблем. Дори комбинатът да продължи да съществува, трябва да се направи всичко възможно да се инсталират необходимите пречиствателни инсталации. Озеленяването също трябва да е приоритет за София, особено като се има предвид, че една трета от Южния парк е унищожена заради застрояване."

(Александър Каракачанов кара Toyota Avensis, която по неговите думи има много нисък разход на гориво. Ако автобусите бяха по-редовни, щеше да ги използва по-често. У дома има две колела, но ги кара само в квартала, защото оттам няма вело-връзка с центъра на София.)

Илиян Матеев (ЗБ): "Категорични сме, че трябва да се започне с Кремиковци. Кремиковци трябва да спре да работи. Това може да се осъществи за 15 минути, ако не беше личният интерес на нашите управляващи."

(Как се придвижват те из града? „И двамата караме дизелови коли с катализатори”. Стоян Динков пояснява, че обича да ходи и пеша, но Илиян Матеев си признава, че още няма такъв навик.)


7. Промените в климата и България

Александър Каракачанов (ЗП): "България е в изгодна позиция, защото все още може да продава парникови емисии. От тази гледна точка те не са проблем за нас. Длъжници на света са Съединените щати. В момента България има шанса да създава производство, което отсега да бъде съвременно, за да няма нужда после да се правят допълнителни инвестиции. За съжаление това в момента не се прави в България. Не използваме предимствата, които ни дава ситуацията. За да бъде постигнато това, е необходимо държавата да има цялостна зелена политика."

Стоян Динков (ЗБ): "В Гърция и Турция промените в климата са още по-осезаеми, но тези страни имат силна политика за опазване на природата и по-конкретно за залесяване."


8. ГМО

Александър Каракачанов (ЗП): Абсолютно стоим на еднакви позиции с екологичните организации в това отношение. Ние сме против ГМО и сме съдействали България да приеме добър закон в това отношение, както и сме се противопоставяли той в последствие да бъде променен. Трябва постоянно да се бди над този въпрос”.

Стоян Динков (ЗБ): Много симпатичен въпрос. Каква позиция може да имаме спрямо тези отровни храни. България е много богата и нямаме нужда от генни-модификации, за да се изхраним."
Илиян Матеев (ЗБ): „Зависи точно за какво модифициране става въпрос. Ако става въпрос за оптимализиране на сортове, няма лошо. Но ако пържолата ми се усмихва или ми намига, или води диалог с мен, няма да съм много доволен. Но все пак в разумни граници това е прогресът. Не може да сме срещу него, но малко сме скептични на база дали могат да се овладеят всички тези процеси."


9. Компостиране

Александър Каракачанов (ЗП): "В някои случаи е подходящо, в други – не. Това е просто една от възможностите за справяне с отпадъците. Всяка община трябва да прецени според отпадъците си. Например, предложението да се изгради инсталация за производство на брикети от софийските отпадъци е неподходящо предвид токсичния боклук."

ЗБ: [Ужас, станала е грешка и не сме задали този въпрос на Зелена България - сигурно са ни благодарни.]


10. Оценка на зелената дейност на сегашното правителство

Александър Каракачанов (ЗП):Колкото и да ми е тъжно, защото ние сме част от управляващата коалиция, нищо не се е променило. Мечтата ми е да имаме самостоятелна партийна група. И все пак по-добре е в коалиция отколкото без никакво участие. Основна пречка е липсата на развито гражданско общество, това постоянно блокира опитите на Зелената партия за промяна."

Стоян Динков (ЗБ): "В България все още имаме първична гора, която обаче скоро ще изчезне. Горите в Европа са вторични, първо са били изсечени, после са залесявани. Още имаме шанс да спасим горите си. Не мога да коментирам зелената политика на правителството, защото навремето (1932 г.) премиер като Александър Маринов едвам е оцелял след вот на недоверие, поискан за нещо много малко – за това, че неговата съпруга е използвала държавен файтон за лични нужди."


Повече от Александър Каракачанов за Зелената Партия


Повече от Стоян Динков и Илиян Матеев за Зелена България

CC Лиценз: Признание

Назад | Горе

Коментари (19)

05.09.2007 :: 09:43 :: от mapto
#1
Re: Зелени партийци
"В съзнанието на много хора изкристализира една нестандартна идея - да основем нормална партия в България. Тази идея генерира известно време и "Зелена България" е нейната рожба (...) Ето защо реших­ме да създадем една нормална партия, която да обедини [sic] хората с будна гражданска съвест." Това е част от представянето на партия "Зелена България" с оригиналния правопис. Лидер на новата формация е Стоян Динков - геолог по образование, поет, член на Българското географско дружество, Съюза на българските писатели и Съюза на българските журналисти. Главен секретар на партията е Илиян Матеев - бивш кадър на "Гергьовден", известен повече като секретар на Митниците по времето на Емил Димитров-Ревизоро. Говорител на "Зелена България" е бив­шата Мис България Таня Карабелова, която се прочу с протеста си срещу войната в Ирак, когато се съблече само по знаме. Журналистът Мартин Карбовски (чест сподвижник на акциите на манекенката) също е сред сподвижниците на зелената идея. Въпрос на време е екологичната тема да бъде подета и от други флагмани на демокрацията, които през годините циркулираха от една политическа формация в друга. Така следващия път, когато природозащитниците излязат на протест, на Румен Петков няма да му се налага да прибягва до респектиращи мерки като ареста на 36-aта младежи, а просто ще им изпрати по един партиен лидер, който да размаже пейзажа.

цитат от http://www.capital.bg/show.php?storyid=371180

Тъжно е когато професия ти стане да правиш партия от актуалното на деня, още по-тъжно е когато това е зелената тематика - нещо, което хората взимат все по-насериозно, а ти просто яхваш чуждата вълна
05.09.2007 :: 22:14 :: от Василена
#2
Re: Зелени партийци
"И все пак по-добре е в коалиция отколкото без никакво участие. Основна пречка е липсата на развито гражданско общество, това постоянно блокира опитите на Зелената партия за промяна."

без коментар просто
05.09.2007 :: 23:03 :: от jmryts
#3
Re: Зелени партийци
И това ли били нашите "зелени" политици? Аз съм по зелен от тях, ебаси!
05.09.2007 :: 23:15 :: от Dessie
#4
Не е истина?!
Гражданското общество го има, само че то не говори, по-често мълчи, защото го е страх и то не без основание... Жалко че някои хора не го забелязват.
Отговорите са толкова характерни и типични...
Пречела му липсата на
05.09.2007 :: 23:17 :: от Dessie
#5
РАЗВИТО ГРАЖДАНСКО ОБЩЕСТВО
Има една поговорка, която ми хрумва - на кривата ракета - космосът й пречи.
06.09.2007 :: 02:21 :: от xbizzit
#6
Re: Зелени партийци
Политики, стремежи, власт и т.н..Не ми се занимава с такива теми...Не искам да изказвам пристрастност и т.н...Ще задам, обаче, няколко по-обективни въпроса...Първо, ако някой се интересува от екология наистина би трябвало по-рано да се досети за тази идея...Лесно е да се прави партия от популиски възгледи, шото видите ли, сега тая тема се е загнездила почти в центъра на общественото внимание...То не беха протести, то не бе чудо...Не го казвам, тва обаче с лошо чувство. Просто, замислете се, драги ми чичковци и лелки, от колко време насам не се е наблюдавала такава младежка обществена активност...Ок, значи каузата си е плодотворна, определено...Тогава, защо не напрайм ена партийка да грабнем гласовете на тея млади непокорни тълпи...? Нали младите виждали накаде вее вятара на промяната и първи реагирали. Т.е. темата ще става все по-актуална...Ами, че тогава да направим партийка, викам аз:)...
Ок, да оставим иронията...ЗБ, мсиял че имат повечко пари от ЗП...А нали парите управляват света...Може просто тея пичове да са захвърлили всички комерсиални користни цели, с чиято помощ са посабрали някой друг излишен лев до сега, за да платят за рекламни тъбла по целия път от морето чак до центъра на София, и изведнъж да решили да се занимават с екология...? Ами не знам странно ми звучи...Може в екипа им да има наистина хора които разбират тва-онова от тая тематика ама..не се сещам кои са. Не че аз съм некав вседесъщ разбирач...По принцип съм над тез' неща, ама някак тъпо е да подхванеш една кауза, само защото тя е станала популярна..Тва някак убива иначе "благородния" замисъл...
06.09.2007 :: 13:31 :: от silvercoin
#7
Re: Зелени партийци
xbizzit, според мен не си прав по няколко пункта и ще ги посоча:
1. "Първо, ако някой се интересува от екология наистина би трябвало по-рано да се досети за тази идея..." - ами Зелената партия съществува от доста години, да не говорим, че промените в България започнаха с "Екогласност", така че зелената идея я има у нас от много отдавна, но обществото ни не е било готово за нея (а аз мисля, че и сега още не е);

2. "ама някак тъпо е да подхванеш една кауза, само защото тя е станала популярна..Тва някак убива иначе "благородния" замисъл..." - Ако зарежеш една популярна кауза още докато е в зародиш, не мислиш ли, че това ще е далеч по-убийствено за нея? Според мен зелената идея заслужава по-добро бъдеще и по-значимо влияние сред обществеността. Заявката за участие в политическото взимане на решения на държавно ниво е съвсем естествено и желано продължение на всяка значима обществена идея...

Моето съмнение е в съвсем друга посока - ДАЛИ ТОВА СА ТОЧНИТЕ ХОРА???
Защото аз самият съм отдавнашен привърженик и активен застъпник за зелената идея, но от тук представените хора познавам единствено Оги Ковачев и донякъде (задочно) Александър Каракачанов - от Зелената партия, която, както се каза, са част от управляващото мнозинство. А това е силно обезсърчително и е сериозен негатив пред обществото!
А от другата партия - "Зелена България" - трябва ми повече яснота, защото тези хора за мен са НАПЪЛНО НЕПОЗНАТИ.
В заключение мога да кажа, че засега не разпознавам изразители на моите интереси и желания в нито една от двете структури.
06.09.2007 :: 17:02 :: от Denski
#8
Re: Зелени партийци
Честно да ви кажа мисля, че инициативи като Горичка, могат да свършат далеч повече работа отколкото внезапно поели зеления байряк новоизлюпени партии. Визирам по-скоро ЗБ, въпреки след първоначалния силен старт през '89 ЗП доста бързо се изгуби сред палитрата партии, даже си признавам, че в дадени моменти съм се чудила дали не е разформирована. А и ако някой може да ми посочи предложена или прокарана екологична идея или законопроект от страна на ЗП за последните 18 години ще съм му благодарна.

Специално в този сайт се вижда, че граждани мислещи не само за личното си здраве и благополучие има, въпросът сега е да се оформим в общество, за да започнем да натискаме тези най-отгоре за промени.

Леле, съжалявам, т'ва прозвуча звуча все едно аз се кандидатирам за някъде :) Е, мисля, че знаете какво искам да кажа.
06.09.2007 :: 23:43 :: от xbizzit
#9
Re: Зелени партийци
silvercoin,
Драги, ами мен идеята ми е, че за въпрос едно, аз по-скоро съм готов да повяртвам на някой, който се занимава с тва е отдавна..Друг е въпроса кво може да се направи ако се занимаваш с нещо ама няма кой да ти вкара една "финансова инжекция" и какво ще направиш...Ама нали знаеш, нещата се променят...

От друга страна обаче, ако имаш пари..дали знаеш за кво става въпрос и дали може да оправиш нещата по по-правилния начин само шот са ти пълни джобовите и те е осенила неква идея да правиш партия...Идеята те е намерила сама:)..хах..Не знам ама имам некви причини, не съм хиляди проценти убеден, да не вярвам на таз новата, пререкламирана партийка...

На въпрос две, имах предвид, че..тая кауза се визира от политиката чак сега, шото чак сега някой хора се осещат че от тва може да се земат парички..Ако го правиш заради каузата. а не популярноста, ше се заемеш с нея шото ти идва отвъттре, преди да е станала "Поп", "Комерс" и т.н..И за тва бих подкрепил повече "Зелената Партия"...
А иначе, мили ми "еколози", както често ни наричат нашите още по-мили журналисти, замислете се..Първо хубаво ли е, че тази кауза се "налазва" от политиката...Лично аз мисля, че може би е по-добре, понеже най-накрая така нещо може да се направи в действителност и да се прпомени наистина...Но за чий интереси..какви пари се въртят в тая цетрофуга и тем подобно свежи тематика ме отвръщават и отслабват така иначе толкова енергичната ми обществена позиция...както и да е..Във всичко в живота е така...Винаги има едни дето се запалват и го правят шото така им иде отвътре..и други задтях, които се прикриват зад тяхния плам, със заден план кви парички могат да се направят от таз новоизкочила далаверка...
07.09.2007 :: 13:17 :: от Dessie
#10
за парите, политиката и екологията
Политиката, партиите, парламента, президента, общините всичко това са хора - хора като нас, които ние избираме, за да ни ръководят, за да управляват нашите пари и за да мислят закони и мерки, които да правят живота на обществото ни по-добър.
Толкова сме свикнали с тях, обаче, че ги приемаме за даденост. По-лошото е, че и те се приемат за даденост.
Законодателсвото пък, или по-конкретно законите са съвкупност от правни норми, които регулират ОБЩЕСТВЕНИТЕ ОТНОШЕНИЯ. Самите обществени отношения се определят от обществото, чиято част сме ние, т.е. когато едни или други обществени отношения станат достатъчно значими тогава те подлежат на кодификация и стават предмет на законите.
Според мен, ние като часто от това общество, трябва да изискваме да се гласуват такива закони и чрез представителите си в парламента да се прокарват такива инициативи, които да гарантират устойчивото развитие на обществото ни. Ле-ле много политически прозвуча, но имам точно това пред вид.
В предизборните борби, обаче, сме свикнали да гледаме компромати, пикантерии, подробности кой какво не свършил и тупане в гърдите - кой как го е свършил. Политиците като че ли се осланят на поговорката - Всяко чудо за три дни, а ние, угрижени в собственото си оцеляване, простот забрявяме какво ни обещават, не питаме и не търсим отговорност.
Що се касае до парите, аз лично бих била много доволна, ако мога да свържа работата си с разрешаването на екологични проблеми - така хем ще имам морално, хем - материално удовлетворение ;-)
07.09.2007 :: 18:12 :: от xbizzit
#11
Re: Зелени партийци
Хе, Dessie, невероятно съм съгласен с теб...Въпроса е, обаче, как от идеята ще стигнем до реализацията и...Всъщност и аз нямам точна представа, но все някак си трябва да стане...Поне, ако не друго, то имаме неква мъглива концепция за тва как трябва да изглеждат нещата в едно гражданско общество, в което би трябвало да живеем...
07.09.2007 :: 19:27 :: от aman
#12
Re: Зелени партийци
Здравейте, относно ЗП мисля, че (без)действието им за тези доста години само говори за тяхната воля, възможности и постижения. Относно ЗБ - Зелена България - е, тази структурка е много интересна. Ако човек се порови малко ще открие, че отзад се виждат структури като Евро Инс, Нисан София Консулт и др. бизнес аосциации и фирми. Малко е странно за нова партия изведнъж да се появи с готови 120 местни структури, богата реклама и т.н. Още по-неприятно е как отговарят на поставните въпроси: откровено тъпо. Освен това всякя уважаваща себе си зелена партия е против ядрената енергетика :) Да не говорим, че дори ЗБ да подкрепят атомната енергетика е недопустимо да подкрепят АЕЦ БЕЛЕНЕ - в този вид проектът е безумен. Така че търсете информация и не се лъжете с тия ЗБ.
09.09.2007 :: 11:09 :: от tkrst
#13
До протестиращите за българската природа (ако в този сайт се навъртат такива, де)
Съратници, другари, мислещи,
Има един момент в нашите ентусиазирани протести, който пропускаме, а не знам защо. Може да ви се види дребен факт, но дали той дребнаво няма да се обърне срещу нас!
Ние много хубаво правим блокажи из столицата, но в развълнуваността си дали не пропускаме това, че спирайки автомобилното движение, принуждавайки шофьорите да карат на ниска предавка или да спират продължителнло, ние увеличаваме отделянето на изгорели газове в и без това мазната от петрол атмосфера на града. Спомняте ли си маранята, която се носеше над Орлов мост, или може би развълнувани, че всичко това се случва пропускахме тази гледка през централната си нервна система, оставяйки съответния анализ "за после".
За мен това дребно разминаване с идеите, които уж развяваме, е достатъчно да се замислим за съществото на протестите. Да оставим на страна факта, че някой доброжелател може да се хване всеки момент за това и да бъде прав. Дали го искаме? Дали ни изглежда прекалено дребен детайл в общата революционна картинка? Ако това са протести за българската (планетарната съответно) природа, значи този факт идва в центъра на случката и ни задължава да го приемаме и да го мислим. Не мисля, че ще можем да разширим политическия си обхват, ако не сме наистина чисти морално. Не можем да се усмихваме и подаряваме цветя на заклещените коли, ако плуваме срещу собствените си недотам чисти води.
Сигурно има и други Дребни факти, които могат да се обсъдят - нека почнем с това, за да видим наистина ли са чисти главите ни. От там нататък всички, които излизаме на улицата - еколози, анархисти и най-вече обикновени разгневени позитивисти ще можем да се поглеждаме по-силно в очите. В това ще е бъдещата ни сила.
09.09.2007 :: 23:15 :: от teodor
#14
Re: Зелени партийци
Честно казано на тия от ЗП и особено ЗБ не им е чиста рработата - според мен основната им цел е да са в политиката, прегръщайки дадена кауза, даже ЗБ си има младежка организация - Зелените тигри, които утре щели да слагат маски на орлите по Орлов мост, за дни обърнат внимание върху замърсяването... (май малко са закъснели щото това го направихме със За Земята на една акция за климата преди 7-8 години :) ) Нещо ми напомнят на войнстващите платени "еколози" от "Зелени патрули", но както и да е... със сигурност в тях няма нищо зелено, да не говорим за компетентността, която личи от интервютата (поздрави, Горичка!) и т.н. И сега става още по-интересно, тъй като в момента инициативен комитет от наистина активните зелени организации основава партия "Зелените" и ще настане истинска веселба в зеления сектор... Доколкото знам основната причина е, че въпреки всички протести и услия през последните години не успявахме да прокараме нито една от идеите ни за промени в законодателството и политиката по отношение на енергетика, гори, защитени територии и т.н. просто защото нямаше политик, който да вкара тези неща на дневен ред в парламента... Колкото и да сме аполитични, това наистина е важно (Деси, май сме на едно мение за политиката и отговорностите)... и точно по тази причина на изборите за евродепутати се кандидатираха наистина свестни хора (като Тома Белев, например) и то по линия на ЗП, защото - представете си - нямаха си кандидати хората и се обърнаха към екологичните организации да номинират представители от тяхно име... Е, резултатите не показаха зелено мислене от страна на избирателите, но явно и тези теми излизат на дневен ред (щом и популистите се обърнаха към тях), а плодовете на тази зелена активност тепърва предстои да видим...
10.09.2007 :: 09:43 :: от patriotbg
#15
Re: Зелени партийци
ЗЕЛЕНА БЪЛГАРИЯ са инвеститорите под прикритие. Използват протестите за да се възползват. Истинската зелена партия сега се създздава, и то от хората които наистина имат общо с екологията и т.н. Запомнете ЗЕЛЕНА БЪЛГАРИЯ са мафиотите.... помислете как така изведнъж се появиха на сцената след протестите и заляха цяла България с билбордове???? С парите за тия билбордове щяха да посадят цяла горе !!!!
10.09.2007 :: 15:33 :: от Mladen
#16
Re: Зелени партийци
Зелена България - Зелен кръст-Зелен Алианс - Зелени патрули - Амадеус Кръстев. Това е достатъчно да се разбере кои са Зелена България.
25.10.2007 :: 11:39 :: от K.
#17
за кого да НЕ гласуваме
от екокоалицията "За да остане природа в България"

http://panda.org/bg/index.cfm?uNewsID=115840
25.10.2007 :: 17:24 :: от kozzmen
#18
Re: Зелени партийци
Иракли и Рила са загубени!

http://kozzmen.blogspot.com/2007/10/rip.html
16.09.2008 :: 14:24 :: от patriotbg
#19
Re: Зелени партийци
Ето вижте що за хора са Зелена България - сега наречена Зелената Партия - Българските зелени:
http://storm.hit.bg/zeleni_bg_evroins.jpg
Ако искате да добавяте коментари към статиите, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.
Назад | Горе
Вход

Влезте, за да коментирате статиите
в Gorichka.bg