Gorichka.bg


Публикации (RSS 2.0)
Начало / Рубрики /
24.10.2007 :: партньор

е-Зелен офис

от gorichka.bg :: Коментари (12) :: (6968 прочитания)

Зелените навици стават все по-разпространени и куул. Знаем ли обаче какво да правим, за да превърнем офиса си в зелен? Прочети електронната версия на "Зелен офис".
Зелените навици стават все по-разпространени и куул - събираме разделно, използваме уреди с нисък разход на електроенергия, ходим пеш, вместо да използваме кола...

Съвместният проект на "Дневник" и Горичка "Зелен офис" предлага множество съвети за това как да бъдем екологично отговорни и на работното място.

Изтегли книжката в pdf формат

Creative Commons License

Прочети повече за лиценза на използване: Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License.

CC Лиценз: Признание - Некомерсиално - Без производни произведения

Назад | Горе

Коментари (12)

24.10.2007 :: 21:41 :: от pstj
#1
Re: е-Зелен офис
Утичнение към изданието:
Първо:
просто от сега можете да забравите че някой ще се навече и нагъзи под бюрото за да си спре компютъра от ел. контакт. И с разклонители не става. Пробвали сме, дори мен вече ме мързи да ходя да се дупя да вадя щепсели.
Второ: хибернирането е АБСОЛЮТНО същото като "спирането" на компютъра - на 100%! Спира захранването, точно както спира и при Turn OFF.

Не искам да споря но е ТОЧНО така, вие сте __орекли__ хибернирането в изданието което според мен е голяма грешка!

Хибернирането пести време. Аз бих го препоръчал, например при излизането в обедна почивка 1 час е супер идея да сложиш компютъра в хибернейт или съспенд(последното повече за лаптопите). Пестиш енергия, но не си нарушаваш работния процес. Изобщо някъде проверявате ли ги тия работи преди да си списвате? Според мен - НЕ.... пиша ви червена точка, до сега вярвах безрезервно на сайта (също грешка само по себе си) но от сега насетне ще проверявам всяка ваша дума. Просто загубихте един верен фен....
25.10.2007 :: 11:38 :: от spart
#2
Re: е-Зелен офис
В цялата статия е пълно с неверни факти, които компрометират добрата идея. Апелирам към авторите да спрат да преписват от другаде. Мисленето не вреди.
Енергоспестяващите крушки издържали 3 по-дълго. Ха-ха. Кои по-точно? Искам да се хвана на бас с автора на статията и да проведем заедно експеримент коя крушка ще издържи по-дълго.
Лаптопите харчели по 15-25 вата. Къде са тия лаптопи с 15-25 вата консумация? Я да каже кой конкретно лаптоп е такъв, понеже от няколкостотин различни лаптопа минали през ръцете ми досега не съм видял такъв. Между другото по магазините продава едни уредчета дето мерат консумацията на мощност. Не е зле да се снабдите поне с такова нещо преди да пишете кое каква мощност консумира.
За хибернирането псти вече каза.
Енерджи стар е стандарт, който е толкова остарял че няма някъде и отдавна е заместен от по-нови.
Всички компютри от последните 10 години го поддържат. В момента някой да произведе монитор или нещо подобно и да му сложи логото на енерджи стар е все едно да направиш кола и да гордо да заявиш кажеш че тя покрива стандартите за безопасност от 1970 година.
Идеята е чудесна, но с тези меко казано непроверени факти ( уж за по-голяма убедителност) я компрометирате.
25.10.2007 :: 12:35 :: от anton
#3
Re: е-Зелен офис
не бъдете толкова критични. предполагам хората са проверили нещата преди да ги напиша и пуснат чак в пресата. енергоспестяващите крушки на тях пише че издържат до 8 пъти повече, който иска да пробва хората предполагам са го пробвали щом са го написали от Филипс. незнам колко точно ток черпи моя лаптоп ама със сигурност консумира с пъти по малко от настолния. лесно е да се плюе покаже малко подкрепа кажете им, което не е вярно да го оправят
25.10.2007 :: 13:49 :: от spart
#4
Re: е-Зелен офис
Хората не знам какво са проверили, имай предвид че в моята работа аз си проверявам под какво се подписвам и ако на нещо се окаже, че съм се подписал под 15-25, където реално е 60, може само с това да пратя някой в болница. Явно писането на статии за многохилядна аудитория не се брои за отговорна работа. Който не вярва каква е консумацията - да му демострирам колко лапа един лаптоп. Може и на автора на статията, ако е съгласен да си коригира писанията. Освен това на зарядното на лаптопа си има и етикет, от който става ясно колко консумира лаптопа - достатъчно е да помниш как се смята мощност.
За енерджистар няма какво да коментирам - от статията излиза че е последна дума на стандартите за енергоспестяване. Преполагам че не му е ясно какво е ТСО и затова не го е споменал.
За енергоспестяващите крушки в статията пише, че издържат около 8 пъти повече, което е съвсем различно от " до 8 пъти повече". Примерно ако издържа 1,5 повече то пак е до 8, нали. Хайде да не изкривяваме фактите както ни се харесва. Щото едно е крушката да ти работи година и половина, друго е 8 години нали. Все пак крушките на Филипс са от по-скъпичките крушки. Имал съм 3 такива филипс купени по различно време от рализчни места. Е как пък една нямаше да изкара година и половина. Да не говорим че им трябваха по 1-2 минути да загрят и да засветят нормално. Че то сливенските крушки дето за нищо не претендират изкарваха толкова. А да сте ползвали широко разпространенеата у нас енергоспестяващи крушки Вито (около 4 лева за 1 крушка) . И да не не сте, не ползвайте понеже по-скоро тогава ще се получи статия против енергоспестяващите крушки. Все пак по 4 лв през три-четири месеца за някаква крушка е малко множко. А написаното на опаковката им за мощността им е откровена лъжа - хванах луксметър и мерих - тази дето трябваше да е колкото 100 ватова с нажежаема жичка, свети колкото 60-ватова. От малкото крушки които си струват парите са Осрам - поне са по-трайни.
Някой да каже нещо за хибернейта - от статията излиза че е леко вреден.
25.10.2007 :: 14:36 :: от anton
#5
Re: е-Зелен офис
за енергоспестяващите крушки дали изтрайват 8 пъти повече мен не ме интересува, важното е за мен, че пестят ел.енергия. лично аз имам купени над 30 крушки Вито и 10 Аро /т.е.осрмки/. За сега нямам изгоряла нито една крушка. стартовия периода е повече от година. имам и един филипс, който не си знае годините /за времето не си знаеше и парите/. като стане тъкмо, където ми трябва крушка си я пускам и не я гася докато не лягам/ говоря за честоползваните помещения/. изпозлвам Вито за коридори, бани, тоалетни, стълби, мазета, а за всекидневни, кухни, спални и т.н. АРО /осрам/.
25.10.2007 :: 16:19 :: от Tony_
#6
Re: е-Зелен офис
http://www.dnes.bg/article.php?id=42948
Трагедия е това, ако е вярно, а не мисля че ще лъжат, за безхаберието на управляващите...
29.10.2007 :: 21:25 :: от pstj
#7
Re: е-Зелен офис
Абсолютно съм съгласен с spart
просто с тоя офис се оакаха нещата.
И за енерджи звездата е прав и за лаптоп-а - ако имаше такъв, който харчи 15-20 (освен OLPC) щяха да се ИЗБИВАТ буквално, за патенти и продажби, няма такова животно за сега. И други неща прочетох неверни, но тъй като не съм специалист в другите области предпочетох да си замълча тактично. И като си помисля че така "образоваме" обществото....мале мале...
30.10.2007 :: 09:19 :: от Олга
#8
Re: е-Зелен офис
Здравейте, като човека редактирал "Зелен офис" ще съм ви благодарна, ако ми изпратите линкове към вашите източници на информация. Нашите са най-новите "зелени" справочници, които се издават в момента на английски език :)

Понеже на няколко места прочетох за Energy Star, ето нашия коментар в книжката, считам, че с него отговаряме на критиката по-горе: "Много от уредите на пазара отговарят на по-сериозни изисквания от стандартите на Energy Star, така че не спирай с логото, а продължавай да питаш."

Никое издание не би могло да задоволи абсолютно всички вкусове и очаквания. Това е особено вярно, когато една тема се покрива за първи път. Това, което правим ние, е да започнем дебат по определен въпрос, като предоставим основна, досега липсвала в общественото пространство информация.

Ще се радвам оттук насетне хората, с които работите, да проявяват по-голям интерес към начините да направят офиса по-екологичен - и не само пестейки енергия. Всички неща, засегнати в книжката са еднакво важни. Ако вие се считате експерти в енергийната ефективност, може би досега не сте се замисляли за това, че да си купиш био или Fair Trade кафе за офиса също е израз на екологична и социална отговорност. По същия начин тези, които досега са карали само на био и Fair Trade кафе, но не са се замисляли, че Energy Star не е само стикер за красота, сега могат да направят още една крачка :)
03.11.2007 :: 19:43 :: от tiggi
#9
Re: е-Зелен офис
Браво! Впечатлен съм от труда, положен от издателите. Независимо от малките неточности, концепцията е много ценна, както от екологична гледна точка, така и от управленска. Смятам, максимално да се възползвам от съветите. Вярвам че това ще бъде от полза за всички.

Успех и попътен вятър.
13.11.2007 :: 17:43 :: от alexmitev
#10
енергоспестяващи крушки
Такаааа, нека направим няколко сметки за енергоспестяващите крушки:
1.) Средна цена от 12лв (напоследък доста са ги вдигнали, "за сметка на качеството" :)), харчи 30Wt (еквивалент на 100w обикновена),
2.) За обикновена крушка:
Средна цена 50ст., харчи 100W
Средна цена на тока 17ст. за KWh
Да речем, че имаме 1 помещение, в което свети крушка 2 часа на ден за 1 година и да речем, че обикновената изгаря на всеки 6 месеца.

В случая 1.) имаме: 12 + 2 * 365 * (30 / 1000) * 0.17 = 15.72лв.
За 2.) имаме: 2 * 0.5 + 2 * 365 * (100 / 1000) * 0.17 = 13.41лв.

Т.е. излиза, че с обикновената крушка е по-евтино :)
А сега ми кажете:
1) коя енергоспестяваща крушка ще изкара 1 година, особено ако я светваме по-често?
2) може ли да се сравни мъждукането на спестяващата крушка с нормалното светене на 1 нормална крушка?
3) харесва ли ви стаята ви да е осветена като морга?

И аз някога бях запален по тази мода, но откакто ми изгоряха почти всичките 5 крушки за по-малко от година, реших че трябва да си спестя това "спестяване".

Чашата преля миналата седмица, когато в магазин за крушки на моя въпрос "Давате ли някаква гаранция, че наистина ще изкара поне 2 години, както пише на опаковката?" продавачката ми отговори най-брутално "Не, ако изгори, в кофата и дотам!"

Така че, замислете се преди да почнете да "спрестявате" ;)

Апропо, в тези крушки има много повече пластмаса и стъкло, и доста вредни газове, така че са доста по-вредни за природата, и са вложени доста повече ресурси за изработката им ;)
17.11.2007 :: 14:27 :: от Сава Чанков
#11
Re: енергоспестяващи крушки
Отговорям на alexmitev:
1) коя енергоспестяваща крушка ще изкара 1 година, особено ако я светваме по-често?

Osram Dulux El. Купих я на 3 юли 2006 и оттогава до днес всеки работен ден свети по 4-5 часа. 21W, 16 лв, гаранция 1 година. Досега ми е спестила 110kWh (349 работни дни * 4 часа * (100-21) разликата в мощността ), които струват 18,75лв. Или иначе казано, за около година се е изплатила и реално до днес съм икономисал 2,75лв, като спестената сума продължава да расте.
Между другото, най-старите енергоспестяващи крушки у нас са на десет години - купени са януари 1997 и още светят.

2) може ли да се сравни мъждукането на спестяващата крушка с нормалното светене на 1 нормална крушка?
Не казваш каква енергоспестяваща крушки ползваш. Лично аз не усещам разлика в осветеността между моята 21W енергоспестяваща крушка и 100W с нажежаема жичка. Ако някой може да ми услужи с уред за измерване на осветеността, ще публикувам тук сравнителни резултати.

3) харесва ли ви стаята ви да е осветена като морга?
Osram Dulux El е с топла жълта светлина. Лично аз не мога да различа спектъра ѝ от този на крушка с нажежаема жичка.

> И аз някога бях запален по тази мода, но откакто ми изгоряха почти всичките 5
> крушки за по-малко от година, реших че трябва да си спестя това "спестяване".

Кои са тези крушки? Тази информация би била полезна на много хора, за да ги избягват.

> Чашата преля миналата седмица, когато в магазин за крушки на моя въпрос
> "Давате ли някаква гаранция, че наистина ще изкара поне 2 години, както пише
> на опаковката?" продавачката ми отговори най-брутално "Не, ако изгори, в
> кофата и дотам!"

Както вече отбелязах, купих моята с едногодишна гаранция. Дори и първите български енергоспестяващи крушки отпреди десет години имаха гаранционен срок. За бога, братя и сестри, не купувайте енергоспестяващи крушки без гаранция ;-)

> Апропо, в тези крушки има много повече пластмаса и стъкло, и доста вредни
> газове, така че са доста по-вредни за природата, и са вложени доста повече
> ресурси за изработката им ;)

Комплекс „Марица-Изток“ генерират около 30-40% от електрическа енергия на България. При изгарянето на въглищата директно в атмосферата се отделят въглероден диоксид, въглероден оксид, серни диоксиди (Марица Изток е вписана в книгата на рекордите „Гинес“ през 2000 в тази категория), кадмий, олово, живак и още „полезни“ елементи и съединения. Въпреки че в енергоспестяващите крушки са вложени повече ресурси, отколкото в обикновените, като цяло замърсяват в пъти по-малко от обикновените крушки.
21.02.2008 :: 17:19 :: от killabunny
#12
Re: е-Зелен офис
Въпреки всички неточности, дали има начин да си намеря книжката все още????

В моя офис мисля че е по-добре хората да бъдат леко заблуждавани, че енергоспестяващите крушки са супер икономични и т.н и т.п. ;-)))
Ако искате да добавяте коментари към статиите, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.
Назад | Горе
Вход

Влезте, за да коментирате статиите
в Gorichka.bg