Gorichka.bg


Публикации (RSS 2.0)
Начало / Рубрики /
17.11.2007

Време за действие

от gorichka.bg :: Коментари (14) :: (5424 прочитания)

Предстои Европейската комисия да одобри или отхвърли договора за строежа на АЕЦ "Белене". "Грийнпийс" те молят да подкрепиш кампанията им срещу строежа на атомната електроцентрала.
От природозащитната организация "Грийнпийс" се надяват да помогнеш като отделиш минута за изпращането на съобщение до еврокомисария по енергетика Андрис Пиебалгс, който тези дни ще разгледа проекта за АЕЦ "Белене".

Очаква се Европейската комисия да даде мнение за "Белене" в самото начало на декември.  "Грийнпийс "казват: "Рискът е твърде голям. Още през 80-те години съветски учени предупреждават, че в района има сеизмологична активност, която го прави неподходящ за ядрена централа. По време на последното земетресение в района - на 14 км от Белене, загиват повече от 120 души. В началото на 90-те плановете за "Белене" са отхвърлени от първото демократично правителство на България с аргумента, че проектът не е издържан технически и икономически. Това се случва малко след оповестяването на проучване на Българската академия на науките, което показва сеизмологична активност в района."

"Грийнпийс" призовават да изпратим съобщение до Европейската комисия с призив да не излага милиони хора на риск.

Изпрати съобщение до комисаря Андрис Пиебалгс

CC Лиценз: Признание

Назад | Горе

Коментари (14)

17.11.2007 :: 17:52 :: от Kiril
#1
Re: Време за действие
Moment... nie ne trqbvashe li da sme 'ZA" elektrocentralata ... az sum sushto v ekipa na greenpeace i znam 4e atomnata elektrocentrala shte e dale4 po "zelena" ot kolkoto nashiq "ТЕЦ" ... osven tova nemojem da sravnqwame 2007 god s na4aloto na 90te technologiata ve4e e dosta osuvurshenstvana... Neznam shtom greenpeace naistina go iskat shte pratq endo pismo...
18.11.2007 :: 01:20 :: от irina_st86
#2
Re: Време за действие
ami ako greenpeace iskat ne6to ne symvsem pravilno ili trqbva da se napravi 6tom nqkoi go iska, da ne zabravqme vse pak 4e s pove4ko konkretni fakti i cifri ot tezi koito sa "za" i "protiv" lesno mogat da manipulirat nedostaty4no infromiranite hora (a te sa dosta i 4esto neiskat i da znaqt)

iii nesmqtam 4e ne6tata tolkva lesno mogat da bydat razgranicheni tova e dobro, onova lo6o i krai, a za onezi koito go pravqt 4estito, 4e mogat da vidqt sveta taka qsno v 4erno i bqlo

na men li4no mi trqbva pove4e info za pliusovete i minusite za da me ubedi na napravq takova ne6to
18.11.2007 :: 14:05 :: от usurper
#3
Re: Време за действие
Хм, ами мисля, че и аз ще имам нужда от повечко инфо, досега нагласата ми спрямо строежа на централата е била по-скоро положителна от гледна точка на чисто енергийната ни независимост в региона, това си има доста голямо икономическо значение. Съгласен съм с общите и всеизвестни аргументи против развититето на подобни централи, но наистина не можем да сравняваме технологиите сега с тези от преди толкова години. Заставам зад дейността на Greenpeace но в случая може би и аз ще имам нужда от допълнителни доводи защо да не строим централата и да си останем на тец-ове......
18.11.2007 :: 14:17 :: от albena cholakova
#4
Re: Време за действие
Много добре е казано в съобщението за руската рулетка! След като учените вече са открили разумни и щадящи природата начини за добив на електроенергия, не виждам причина да се продължава с добива на "евтината и зелена" атомна енергия. Мисля, че отдавна е ясно колко евтино е евтиното и да станем по-отговорни, ако не към себе си, то поне към децата си. Децата ни имат нужда от нашата отговорност и внимание сега! Трябва да направим всичко възможно, за да не ги затрупаме с купища всевъзможни отпадъци, а най-вече ядрени, защото от тях оттърваване НЯМА!!!
18.11.2007 :: 16:44 :: от drill
#5
Re: Време за действие
Стига промивка на мозъците! Нямам нищо против да запазим природата чиста и именно за това съм против тази поредна не много чиста идея в която се опитват да ни въвлекат.
Според мен построяването на АЕЦ Белене ще се отрази положително не само на България, а и на целия регион. Смятам че използването на атомната енергия е много по-щадящо за природата и по-ефективно от повечето така наречени "зелени" източници на енергия. Плюс това един аргумент като, това било земетръсна зона, е малко смешен за да спре построяването на централата.
Никой не казва нищо за Кремиковци , но Белене е голям проблем.
От колко години ползваме АЕЦ Козлодуй, без проблем до сега, една от най-сигурните централи, защо Белене е проблем, а строежа на такива в наши съседки не е! "Политика", а ние сме слаби.
И нашата държава има нужда от нашата отговорност, да съгласен съм, но за да се развиваме на пред.
Плюс това технологиите не са това което бяха.
А ако трябва да се отказваме от всичко, което има вероятност да бъде опасно спрямо природата и нас, ами да се върнем в каменната епоха. А развитието и науката да пратим по дяволите!
18.11.2007 :: 20:49 :: от natjiv
#6
а алтернативните източници на енергия?
защо винаги разглеждаме решенията на проблема като тази възможност или тази и забравяме за алтернативите? ТЕЦ или атомна електроцентрала, други решения все едно няма или не искаме да намерим. какво става с възобновяемите източници на енергия? има възможности много, а защо не се разработват и широко иползват? не вярвам, че причината е, че са прекалено скъпи. просто на определени хора не им изнася...но докога ще се съобразяваме с тези хора? а за атомната енергия - каквито и плюсове да има, фактът, че се зариваме (нас и много бъдещи поколения, ако ги има..) с токсични отпадъци, е достатъчен, да не говорим за другите опасности. а предложения отпадъците да бъдат изпращани в космоса не се нуждаят от коментар...
19.11.2007 :: 01:04 :: от xbizzit
#7
Re: Време за действие
Ами, въпроса наистина е многостранен. Първо, не сме сигурни колко вредно е всъщност и дали истината не се преиначава. Все пак атомната енергия е много по-чиста от всички ВЕЦ-ове, ТЕЦ-ове и т.н... Но все пак и тя си има негативи. Първо - какво правим с отпадъците след като бъдат използвани? Знаете ли как се процедира в такива случаи, как се избавяме от тях? Опаковат се в стоманени блокове и се изхвърлят в...океана! Да, наистина. Верно че опаковането е сигурно и по принцип гарантира, че ще си останат така опаковани, но все пак само като си го представя тръпки ме побиват. Други варианти са да се складирват в специални подземни хранилища и т.н... Отскоро има и идеи да се избавяме от тях като ги изстрелваме в...космоса! Дали е правилно да разпръскваме ненужните продукти от земния метаболизъм в открития космос..??? Не мисля...
Въпрос номер две. Уранът - ресурсът който се използва за ядрен разпад не е безкраен. Според нови проучвания неговите залежи ще издържат за още..не повече от 50 години мисля...Не се сещам точната цифра, възможно е да е дори и по малка. А какво правим тогава с тея приятни АЕЦ-и, след като няма вече с какво да работят? Спорен въпрос. Не съм много запознат с тая тематика и за това не бих взел мнение по въпроса. И все пак...равносметката. Струва ли си, или не? Дори и аз не знам със сигурност. Вярно, че една АЕЦ произвежда в много пъти повече електроенергия от всеки ВЕЦ, ТЕЦ, вятърни електроцентрали...слънчеви батерии и т.н... Т.е. - тя е високопродуктивна. И не замърсява топлинно атмосферата, нито водите. Уж...Но ние никога ен можем да бъдем сигурни. Мисля че хората трябва да знаят по обстойно за плюсовете и минусите на атомната електроенергия. И да има консенсус, където всекид а реши сам за себе си...
19.11.2007 :: 15:27 :: от stefka grigorova
#8
Re: Време за действие
По такъв въпрос,като атомната енергетика не може всеки да си дава мнението "за" или "против".АЕЦ се строят предимно при голями водни басейни,за да се използва водата за охлаждане на реакторите или други части от централата.И аз не знам какво точно се охлажда с вода,но знам че е абсолютно задължително да има огромно количество вода.Макар и да има апаратура да следи чистотата на водата сигурно понякога има утечки и водата се замърсява,но ние обикновените хора не сме информирани.Това е едно.Второ:въпроса с ядрените отпадъци също се оказва в световен мащаб нерешен.В момента не можем да се преборим с битовите отпадъци, а ще ни налегнат след 10-на години проблемите с ядрените отпадъци.Трето:добре е да се чувстваме енергийно стабилни в региона,но на каква цена?!Все пак трябва да си дадем ясна представа какво ни предстои.Ние сме малка страна и новите алтернативни чисти енерги едва сега започват да навлизат за използване.Та четвърто:като.че ли трябва да се наблегне на алтернативните източници на енергия, отколкото на атомната.Все пак това са чисти енергии.Пето:не бива да се подминава факта,че България е в сеизмична зона и то висока категория.Шесто:Четох преди време,че някои европейски държави се ориентират към затваряне на АЕЦ-овете си.И т.н. и т.н.
Като,че ли при мен надделява усещането да не се строи АЕЦ-Белене.Имайки предвид и бъдещето на нашите деца и внуци.
21.11.2007 :: 01:30 :: от newage
#9
От времето на Тесла насам има технологии за чиста и безплатна енергия
Тези технологии съществуват тук и сега. Всеки дом може да бъде осветен и стоплен със собствен енергоизточник, който ще произвежда БЕЗПЛАТНО електричество.

Вижте този филм, посветен на учените и изобретателите в сферата на т.нар. "Безплатна енергия", "Енергия от вакуума". В него ще видите много РЕАЛНИ работещи устройства, които извличат енергия от невидимият физически вакуум, също така и интервюта с техните изобретатели и тяхната история, от времето на Никола Тесла до сега.

Филма можете да изтеглите от http://kolibka.com/download.php?mid=74. Aко не работи, пробвайте от от http://www.archive.org/details/Overunity. Субтитрите ще намерите на http://ia310133.us.archive.org/0/items/Overunity/Free_Energy__The_Race_To_Zero_Point.srt
21.11.2007 :: 11:36 :: от dpanev
#10
Re: Време за действие
Интересно ми е опонентите на ядрената енергетика какви алтернативи биха предложили за добиването на 3-4000 mWh електроенергия и колко "по-зелени" биха били тия алтернативи?
21.11.2007 :: 16:23 :: от nedij
#11
Re: Време за действие - хехееее!
Мдам, поредната спекулация с горкия човечец, редови гражданин на РБ, и гавра с общественото му съзнание и национална гордост.
та значи това е най-важното действие сега - да бъде или да не бъде - АЕЦ?!?
интересно защо ли не се споменава колко ЧИСТИ са ТЕЦовете, кой и колко се плаща за да продължават да работят пак същите ТЕЦове изхвърляйки мнооого далеч над нормите, вече европейски, газове в атсмоферата, защо не се "update"ват, сигурно не може да се определи накъде да поеме незначителната комисионна от сделки за няколко милиона в евро, или защо не се прилагат никъде по сметищата и воднопречиствателните ни станции съвременни технологии за енергопроизводство уползотворявайки изхвърляните досега и сега вредни газове, най вече метан в атмосферата, което в прочем подлежи на санкция, или защо централно-европейските държавици от сумати години нямат сметище било то и сметищенце без да му е изградена когенерация за производство на ток и топло буквално за "без пари", или защо повече от 2 години не могат да се наумуват софийските кметове дали суходолското сметище да се направи така или не ...
стига толкова от мен:) - важното е да подкрепим Greenpeace и да не му мислим!!
23.11.2007 :: 20:25 :: от Сава Чанков
#12
Re: Време за действие
Не ви ли се струва, че е идиотско, ако водопроводът на някой град е като решето и вместо да бъде поправен, управата на града реши да построи нов язовир??

Много по-евтино ще е да сменим всички крушки в България с енергоспестяващи, да санираме всички жилища си и да намалим с 10 процентни пункта загубите по електропреносната мрежа? Това ще струва наполовина толкова милиарда и няма да остави на бъдещите стотина поколения радиоактивни отпадъци, които да се чудят какво да правят. Освен това никой от коментиралите привърженици на ядрената енергия не отчита колко е „зелен“ строежът на подобен мастодонт, добивът, транспортът и особено депонирането на използваното ядрено гориво!
29.12.2007 :: 15:15 :: от popa
#13
Re:Време за действие
НА ВСИЧКИ ПРОТИВНИЦИ НА АТОМНИТЕ ЦЕНТРАЛИ ТРЯБВА ДА СЕ МОНТИРА ПО ЕДНА ВЯТЪРНА ПЕРКА НА ЗАДНИКА И ЕДНА ПРЕД УСТАТА ТА КОГАТО ПЪРДИТЕ ИЛИ ГОВОРИТЕ ПРОСТОТИИ ЗАЩОТО СТЕ НЕВЕЖИ ДА ПРОИЗВЕЖДАТЕ ЕЛЕКТРОЕНЕРГИЯ, БЕЛКИМ ВЪЗСТАНОВИМ ЗАГУБИТЕ ОТ СПИРАНЕТО НА БЛОКОВЕТЕ ОТ АЕЦ КОЗЛОДУЙ. ПОНЕЖЕ СТЕ НЕВЕЖИ ПРИВЕДСТВАЙТЕ СТРОИТЕЛСТВОТО НА ХУБАВИТЕ МИРИЗЛИВИ ТЕЦ-ОВЕ МОЖЕ ДА СИ ПОСТРОИТЕ ЕДИН НА ВИТОША И ДА СИ НАПРАВИТЕ СМЕТОХРАНИЛИЩЕ ОКОЛО БАНКЯ, МОЖЕ И НЯКОЛКО СМЕТОХРАНИЛИЩА ОКОЛО БАНКЯ И ДА ИЗВОЗВАМЕ БОКЛУЦИТЕ ОТ ЦЯЛАТА СТРАНА ТАМ.
26.03.2008 :: 21:47 :: от ludmil
#14
Къде се дяна безплатната енергия?
България е в енергийна криза. Затвориха 4 атомни реактора, Топлофикация е пред фалит, страната е в енергийна зависимост от руския газ. И сме готови да похарчим 400 милиона евро за построяване на нова АЕЦ, когато за 1/100 от сумата може да се започне серийно производство на едно от устройствата, създадени от БЪЛГАРИ!!! Готови сме да похарчим и 300 милиона евро за построяване на петролопровод, след като учените отдавна отхвърлят петролните продукти като източник на енергия.

България даде на света гении в тази област, създали технологии и устройства, които отдавна можеха да превърнат страната (а защо не и света) в рай -- без замърсяване, без тежка индустрия, без болести, причинени от смога в градовете, с прясна храна за всеки. Те създадоха автономни устройства, които може да се поставят във всеки дом, във всяка кола и да ги захранват с евтино (да не кажа безплатно) електричество и отопление...
Стефан Маринов, Илия Вълков, Кирил Чубанов.

Не сте чували за тях? Няма и да чуете, защото откритията им биха докарали до фалит рекетьорите от ВиК, Топлофикация, Електроразпределение, Лукойл...
Дълги години тези неща бяха крити от масите, за да бъдат контролирани с горивата и ел. енергията. За каква свобода и демокрация можем да говорим, когато хората биват методично смазвани с растящи цени на отопление, електричество, горива...Та чували ли сте за проф. Стефан Маринов, когото хората на запад сравняват с Да Винчи по гениалност? Не сте, как да чуете, кой има интерес да ви каже?
Освен блестящ теоретик, доразвил теориите на Айнщайн, той е приложил новото разбиране за ефира в множество машини, извличащи безплатна ел. енергия от физическият вакуум. Способен да работи по 20 часа в денонощието, владеел е до съвършенство 4 езика, издавал е собствeно научно списание на немски, много добър практик, създал множество РАБОТЕЩИ устройства, доказващи теориите му за същината на етара. Освен това е бил писател, поет, художник. Потърсете само "Стефан Маринов" или "Stefan Marinov" на Google и ще Ви настръхнат косите -- руснаците го знаят, учените от цял свят го цитират и се позовават на трудовете му. Само у нас -- нито думичка.
A да сте чули името Илия Вълков? Известен в цял свят (но не и у нас) под името Yull Brown (потърсете само Yull Brown в мрежата и ще видите за какво става дума), живял в Австралия. Изобретател на уникалния моноатомичен браунов газ. С такъв газ, произведен от 4 литра вода, колата му изминавала... 1600 км! И до ден днешен газът се използва в различни страни за заваряване, поради необикновените му свойства.
А нещо да знаете за изобретателят на метода за производство на електричество и водород от кълбовидна мълния Кирил Чуканов. Преди да го изгонат от БАН беше предложил изобретението си на Топлофикация, откъдето му се присмяха и преди да замине за САЩ беше малтретиран. Ако тогава бяха приели изобретението му и вместо въглища и газ в тецовете се произвеждаше топлина от кълбовидните мълнии, които той произвеждаше, сега цената на топлоенергията щеше да бъде 1-2 стотинки за 10 киловатчаса.Атомната енергия, както е енергията добивана от ...
Ако искате да добавяте коментари към статиите, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.
Назад | Горе
Вход

Влезте, за да коментирате статиите
в Gorichka.bg