Gorichka.bg


Публикации (RSS 2.0)
Начало / Рубрики /
29.02.2008 :: партньор

Разделяй и владей

от Веселин Трандов :: Коментари (37) :: (6999 прочитания)

Няма начин да четеш този сайт и да не си изхвърляш разделно боклука. Понякога, обаче, последното може да е сложно, а в редки случаи дори... опасно.

Човек и добре да живее в един момент трябва да отиде на работа. Аз лично имам късмета (или нещастието) да си харесвам работата, но пък траекторията между входната ми врата и входната врата на офиса е осеяна с толкова много клопки и неочаквани злокобни изненади, че всяка сутрин излизам на улицата все по-недружелюбен.

Тази сутрин съм особено недружелюбен. Нося си остатъците от снощния купон в няколко торби и се понасям към разноцветните кофи за разделно събиране без да обръщам внимание на пълните с вода дупки, в които стъпвам, нито на колите паркирани в жалкото подобие на зелени тревни площи или по тротоара.

Няма как да не обърна внимание обаче на паркираната успоредно на тротоара таратайка, всъщност чисто нов огромен автомобил, който би могъл да побере националния отбор по земна гимнастика на Южна Корея, и който е препречил всеки подстъп към мястото за разделно изхвърляне. Не че ми е за пръв път – всъщност всяка сутрин ми се налага да вкарвам в действие най-невероятни мускули, заставайки в най-причудливи, почти йогистки стойки, така че да успея да се провра между таратайките и да чуя трошенето на бутилките от вино.

Бавно се провирам и този път, заставам горе долу на един крак и започвам да пускам една след друга празните бутилки. В един момент поглеждам настрани и виждам някаква баба с мрежа, която ме гледа с умиление. Всичко друго мога да си позволя, но да падна чак до там, че да умилявам бабите с мрежите... Рязко вдигам торбата с останалите бутилки, трясвам я върху предния капак на чисто новата огромна таратайка и я оставям там. Алармата започва да пищи. Бабата си подвива мрежите и изчезва. Аз отивам на работа и се оглеждам за дебел човек с гола глава. Вече ми е весело.

Don't do this at home!



CC Лиценз: Признание

Назад | Горе

Коментари (37)

29.02.2008 :: 08:03 :: от Whiskey
#1
Re: Разделяй и владей
Е, ако не видим повече сатии от теб тук, то поне ще знаем защо ;).
29.02.2008 :: 09:25 :: от woods
#2
Re: Разделяй и владей
Има. Има начин. Няма начин да си помъкна боклука на гърба и да го нося на километри от тук. Ясно? Нещо ми омръзна да чета простотии.
29.02.2008 :: 10:38 :: от krem
#3
Re: Разделяй и владей
Ха ха ха много свежо. Но и опасно за здравето, определено!
И мен понякога ми се иска да направя така, но не мога да бягам бързо.
29.02.2008 :: 10:55 :: от killabunny
#4
Re: Разделяй и владей
Аз нещо не разбрах, оставил си бутилките върху колата, кво ли? Не е нещо, с което да се хвалиш сякаш, ама кой съм аз да казвам.... Нали вие сте хората, които трябва да казват какво да се яде (както беше казал един редовен коментатор)
29.02.2008 :: 11:09 :: от wonder
#5
Re: Разделяй и владей
#4
Те са хората, които ти казват, какво би могла да ядеш, ако го искаш, а не какво трябва да ядеш и правиш, ако изобщо има нещо, което "трябва"..

Много точна е статията, щото всичките мутри с лъскавите коли, по-скъпи от тези на богаташите в Европа се мислят за кой съм аз и си правят каквото си искат.
29.02.2008 :: 13:53 :: от PRA
#6
Re: Разделяй и владей
интересно.
29.02.2008 :: 13:53 :: от Footman
#7
Re: Разделяй и владей
Харесвам много сайта ви, но тази статия е доста глупава.
29.02.2008 :: 15:49 :: от woods
#8
Re: Разделяй и владей
Този път реших да изкоментирам само зеленото въведение и после ако има време да прочета "статията".
29.02.2008 :: 15:51 :: от woods
#9
Re: Разделяй и владей
Издраска ли му грозната кола поне?
29.02.2008 :: 17:24 :: от djoneto
#10
Re: Разделяй и владей
#2: може да проучиш коя фирма за разделно събиране отговаря за твоят квартал/град и да им пишеш да сложат кофа в близост до теб!
29.02.2008 :: 17:36 :: от wonder
#11
Re: Разделяй и владей
Направо, дано дупка е направил на капака !
29.02.2008 :: 17:50 :: от wonder
#12
Re: Разделяй и владей
Аз бях писала на една от фирмите и ми отговориха, че не знаели кой трябва да сложи контейнери, не били те отговорни и всъщност нищо не казаха смислено. Така че не си губете време да им пишете.
На малко хора им пука за разделното събиране на боклука.
29.02.2008 :: 20:02 :: от Dessie
#13
Re: Разделяй и владей
Здравейте отново, приятели! Напълно разбирам автора, защото често ми се е случвало в безсилието си да търся алтернативни начини за противодействие на простотията, но ефекта в тези случаи е почти нулев.
В същото време, обаче, твърдо съм за писането и говореното, и за действието, и за всичко, което изразява гражданската ни позиция. Дано шофьора паркирал пред контейнерите разбере посланието, въпреки че малко се съмнявам и като си маха боклуците от капака, ги изхвърли на определените за целта места, аз бих му оставила и бележка с указания ;-)
За дупките в капака и издраскването не съм съгласна, това е неекологично. Макар и разбираемо, леко е злобничко.
01.03.2008 :: 00:59 :: от ivandimitrov
#14
Re: Разделяй и владей
Аз пък също бих му треснал бутилките... Омръзна ми от шофьори, които паркират където им скимне.. Независимо дали искам да си изхвърля боклука или да се движа нормално по тротоара (нормално значи не като в БГ, разбира се) искам да има място и за мен. Както чух един циганин да казва навремето: "Нали и ас съм хора, бе"
01.03.2008 :: 09:44 :: от Василена
#15
Re: Разделяй и владей
Сигурно ги знаете тези стикери:
http://iadosaise.org/
Може би не е много еко да се слагат стикери, но пък ми се струва по-приемлива реакция от това да драскам ламарини или за изпускам гуми - тези неща не ми идат отвътре някак си, а пък смятам, че реакция трябва да има. Ако не реагираме, а само псуваме наум, нищо никога няма да се промени. Някой трябва да покаже нетърпимост.
Обаче нещо не съм ги виждала тези стикери по колите на улицата, макар че от доста време ги гледам в нета.
01.03.2008 :: 13:46 :: от lucrezia
#16
Re: Разделяй и владей
Тези "ядосай се"-стикери са страхотни! Благодаря за линка! И на мен ми се е налагало да прибегна до не толкова законни и лицеприятни методи към неправилно паркирани автомобили следкато органите на реда не си вършат работата.
01.03.2008 :: 16:09 :: от woods
#17
Re: Разделяй и владей
И къде точно да си паркират колите хората? И тук изниква въпросът кои точно органи не си вършат работата. Не че одобрявам това че си паркират колите там, ама няма къде другаде. И не че одобрявам карането на коли, ама кой ме пита.
01.03.2008 :: 22:47 :: от ivandimitrov
#18
Re: Разделяй и владей
woods гледай сега въпросът не е защо хората си паркират там колите - ясно е, че подземни паркинги няма и следователно няма място... Въпросът е, че нищо не им пречи да оставят 2 метра място за пешеходците (както е по закон), както и защо при положение, че този закон се погазва масово никой не го санкционира...
02.03.2008 :: 01:41 :: от woods
#19
Re: Разделяй и владей
Какви два метра? Че те софийските тротоари са по половин метър повечето! Със сигурност ако колите паркират на тротоара няма да има място за пешеходците. Но не паркиращите са тези, които трябва да кажат къде да се паркира - виждат че другите паркират по тротоара и там паркират и те. Вероятно ако искат да паркират другаде трябва да се потрудят доста. А никой не обича да се труди повече от необходимото. А темата е ужасно тъпа. Седнали сме да обсъждаме колите по тротоарите и как някой си бил оставил бутилките на капака на някаква. Е кажете това смислена работа ли е?
02.03.2008 :: 12:59 :: от ivandimitrov
#20
Re: Разделяй и владей
Абсолютно. За да накараш хората да ходят повече им трябват някакви условия, нали? Както и за да си изхвърлят разделно боклука... И това, че има хора които паркират така пред кофите за разделно изхвърляне на отпадъците очевидно е някакъв проблем, който никой няма да реши за нас и затова трябва да откажем шофьорите да паркират там по други начини - като например със стикерите...
За мен проблемът с паркирането е изключително важен, защото се движа много пеша... Но аз забравих - ти беше писал, че не ти се ходи далеч да си изхвърляш боклука разделно, изглежда и не се придвижваш пеш. Разбирам те:)
02.03.2008 :: 17:07 :: от pstj
#21
Re: Разделяй и владей
"Няма начин да четеш този сайт и да не си изхвърляш разделно боклука."

Има.
След като две три седмици съм разделят металните капачки на бутилките сок от стъклената част, опаковките от свършилия шампоан (PET), вестниците и рекламите от пощата и тн и тн, приготвил съм 4 различни торби и се отправя към цветните контейнери а там ме очакват всички друго но не и разделени боклуци. И като знам, че при това положение всичко така или иначе ще иде на бунището просто се отказах да раделям. Защо? За да тръпам инвентар в къщи безрезултатно?

Хартиите предоставям на кварталния клошар, (поне знам че ще идат където трябва, поне пред-институционално), PET бутилките на другия (който събира именно такива), но със стъклото не знам какво да правя и с метала.... идеи? ___КОИТО ДА РАБОТЯТ__!!!! Не контейнерни...
02.03.2008 :: 17:26 :: от Footman
#22
Re: Разделяй и владей
Наистина много харесвам сайта ви, но гледайте какви статии пускате, защото някои от тях отблъскват средностатистическите хора, които тепърва са решили да се ограмотят на еко-вълна. Като една приятелка, която като влезе в сайта попадна на статия, която призовава да не купуваме злато защото придобиването му не е екологично. Тя тъкмо започна да си хвърля пластмасовите бутилки и стъклени шишета където трябва, да ползва енергоспестяващи лампи и каза "тея са луди".

#21 Прав си на ЕкоБулпак им нямам никаква вяра. На 2/3.01.2008 когато в моя роден град извозваха буклука, титулярния концесионер на Русе реши да изпразни и контейнерите за разделно сметосъбиране в същите камиони в които изпразваха нормалните контейнери. След като разпитах разбрах, че разделно събраният отпадък е отишъл в регионалното сметище при останалите буклуци. Незнам ЕкоБулпак да не са се помолили, на концесионера да им прибере буклука т.к. от снега целия град бе блокиран.

А цяла седмица по-рано призоваваха да пазим България по-празниците и да си разделяме буклука разделно. Е така ще откажете всички... то не, че сме много.
02.03.2008 :: 23:35 :: от Василена
#23
Re: Разделяй и владей
Абе, Woods, аре да ти дам дъщеря ми да я поразходиш с количката малко и после пак ше те питам няма ли значение кой къде паркира. А ако съм инвалид само в нас ли да стоя?
Вярно е, че няма къде да се паркира, но може все пак и да се оставя място за минаване. Освен това не е задължително всеки да ходи навсякъде с кола. Особено със супер огромна кола, която не е подходяща за градски условия, заема много място и гори гигантски количества бензин.
А и в блока, в който живея, например, си има подземни гаражи, но никой не си държи колата там, щото ги мързи за правят маневри и спират на улицата, а гаражите се използват за складове.
А да си чул някой в България да е глобен за неправилно паркиране? Освен рекета с паяка, аз за такава глоба не съм чувала. Докато не се вземат някакви мерки, както виждаме, става по-зле.
03.03.2008 :: 15:48 :: от woods
#24
Re: Разделяй и владей
Василена, Какво говориш? Как да няма. Има значение. Абсолютен абсурд е начинът по който се паркира. Аз само казвам че подходът ви е тъп - тия хора така или иначе няма къде да паркират. Аз на тяхно място бих си свиркал пеша между колите, но на всекиго са различни вижданията. Карайте се на кмета. На правителството. Бутайте се сред властта и променете положението. Обаче с псуване няма да стане.

Ами обърни се към тях с молба да си използват гаражите. Въпреки че не вярвам някой да предпочете да си остави колата на тротоара, та да му я издраскат, изпочупят и омърлят, вместо да я вкара в гаража, нито пък да даде пари за гараж и да го остави да стои празен. Но хора всякакви. Измисли начин да не се паркира пред блока ви - щом има гаражи. Не си ли даваш сметка че хората, които четат сайта ви, са тези няколко човека които няма да паркират по най-селския начин? Защо точно на тях ръсите защо да не го правят, а не на тези, които го правят?

[quote]Докато не се вземат някакви мерки, както виждаме, става по-зле.[/quote]

Вземи мерки!
04.03.2008 :: 02:36 :: от pharaon
#25
Re: Разделяй и владей
Веселин е взел, по неговия си начин, мерки! Има хора които не са родени за лидери, или нямат добри ораторски способности, не всеки може да убеди някой си да паркира еди каде си с говорене. И предпочита начина с бутилките върху капака. Друг с лепенки. Ако някой е добър в този раздел (говоренето) да предложи помоща си, да поговори с дадените хора. А като не са останали законни места за паркирване, не ходете с кола там. И тогава протестирайте на кмета, че няма такива. Човек като няма пари за храна да го оправдаем, че краде ли? Вместо да си намери работа? Или пък, кое е правилното: да започне да краде и ограбените да протестират срещу безработица, или преди да е откраднал да нададе вой, че няма работа? Аз лично подкрепям идеята с накзване на неправилно паркирали шофьори (на пешеходни пътеки, в градинки, блокиращи тротоари и кофи) със най различни средства: бутилки, лепенки, плюнки и т.н. Пред мен са трошили задно стъкло заради кофти паркиране. Младежа беше набрал много злоба, личеше си...
04.03.2008 :: 09:18 :: от spart
#26
Re: Разделяй и владей
Pharаon, липсата на възпитание не значи екологично мислене.
04.03.2008 :: 10:17 :: от Василена
#27
Re: Разделяй и владей
Woods,
Ръсим на всеки, който чете. Ако са само няколко души, на които и без това всичко им е ясно, може би няма смисъл въобще да говорим за каквото и да било. Ама не мисля така. Този текст примерно е публикуван в Дневник. Все ще да го е прочел и още някой освен заклетите зеленомислещи.
Иначе аз лично вземам мерки, като говоря със зле паркиралите, когато засека някой от тях "на местопрестъплението". Отнасям ругатни, ама не се отказвам, защото смятам че някой трябва лице в лице да каже на тези хора, че това което правят, е неприемливо. И стикери ще слагам. Дори си бях принтнала едни надписчета с картинки от бг-мама, там някоя майка специално ги беше създала и качила за тая цел. Тригодишният ми син знае къде може и къде не може да се паркира и ми казва: "Мамо, тази кола е паркирала много лошо, трябва да й оставим бележка." Като го уча него, също мисля, че вземам някакви мерки.
04.03.2008 :: 11:32 :: от woods
#28
Re: Разделяй и владей

#25, Аз съм чупил огледало, ама бях биян :-D
04.03.2008 :: 11:39 :: от woods
#29
Re: Разделяй и владей

#27, Добре де, ок. Нищо лошо в говоренето макар и да няма смисъл :-D Успех.
Аз стикери няма да слагам щото струват 13 лева! Ако им беше за лепенето щяха да ги изпращат безплатно на желаещите по пощата...
Ми аз викам да се хванем една дружина с бухалки и да трошим коли докато ни арестуват - ще ни дадат по телевизията и много хора ще разберат посланието :-D
А ти вземи научи сина си на по-важни неща от това коя кола къде трябва да паркира - това като порастне и си купи кола (ако още се продават масово) ще го разбере и сам, или ще му бъде обяснено за 3 минути. Направи го например политик, та да промени положението. Между другото твойта книжка така и не я прочетох - само я подарих на двама родители - до десетина години ще има второ издание, нали :-D
04.03.2008 :: 13:01 :: от pharaon
#30
Re: Разделяй и владей
Веселин е взел, по неговия си начин, мерки! Има хора които не са родени за лидери, или нямат добри ораторски способности, не всеки може да убеди някой си да паркира еди каде си с говорене. И предпочита начина с бутилките върху капака. Друг с лепенки. Ако някой е добър в този раздел (говоренето) да предложи помоща си, да поговори с дадените хора. А като не са останали законни места за паркирване, не ходете с кола там. И тогава протестирайте на кмета, че няма такива. Човек като няма пари за храна да го оправдаем, че краде ли? Вместо да си намери работа? Или пък, кое е правилното: да започне да краде и ограбените да протестират срещу безработица, или преди да е откраднал да нададе вой, че няма работа? Аз лично подкрепям идеята с накзване на неправилно паркирали шофьори (на пешеходни пътеки, в градинки, блокиращи тротоари и кофи) със най различни средства: бутилки, лепенки, плюнки и т.н. Пред мен са трошили задно стъкло заради кофти паркиране. Младежа беше набрал много злоба, личеше си...
04.03.2008 :: 13:10 :: от pharaon
#31
Re: Разделяй и владей
Спарт, в случая става вапрос за удобство ад ходиш пеш и ползваш обществени съоръжения, а не за екология. Само отчасти е засегната. Плюенето и бутилките не са възпитани методи... за трошенето да не говорим! Дай алтернатива, която да оказва, същото, голямо въздействие и да е въспитана?
#28 И онзи младеж, май не беше много трезвен! Илзезна с една щанга (от неговата кола) и с 2-3 некоординирани движения го съсече, стъкълцето, псувайки доста колоритно.
04.03.2008 :: 13:12 :: от pharaon
#32
странно...
??? А за повтарящия се коментар по-горе не съм виновен. Някъде по трасето нещо се е объркало :) и някой изкуствен ум е решил да си го публикува на собствена отговорност, и воля... Но все пак се извинявам!
04.03.2008 :: 13:25 :: от spart
#33
Re: Разделяй и владей
Алтернативата е жалба с входящ номер до общината.
Има въздействие, но пък е по-лесно човек да се изхрачи, нали?
Като гледам мненията тук май метода на бутилките и плюнките е по-предпочитан. Нека някой отявлен защитник на правото си да ползва обществените съоръжения да го направи и да публикува снимка с проявата си. Така де, личния пример е най-убеждаващ.
07.03.2008 :: 14:29 :: от IvanRadev
#34
Re: Разделяй и владей
Не знам в София как е, но аз спрях да си събирам боклука разделно във Варна, откакто видях, че го събират всичкия в една кола.
08.03.2008 :: 23:20 :: от Majestic
#35
Re: Разделяй и владей
Не знам, но и на мен ми е интересно какво става с боклука след като го изхвърлим в дадените кофи...!!! Доно не е така ина4е смисъла е нулев
19.04.2008 :: 12:17 :: от earth's friend
#36
Re: Разделяй и владей
Понякога, като минавате покрай кофите за боклук, ще видите, колко много боклук може да се рециклира.
Замислете се, преди всичко да сложите в общия боклук.
05.05.2008 :: 10:15 :: от mapto
#37
Re: Разделяй и владей
http://ko64eto.com
Ако искате да добавяте коментари към статиите, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.
Назад | Горе
Вход

Влезте, за да коментирате статиите
в Gorichka.bg