Gorichka.bg


Публикации (RSS 2.0)
Начало / Рубрики /
07.03.2008

Нация на колела

от Радмила Младенова :: Коментари (47) :: (15558 прочитания)

За първи път в историята на Софийска община има предвидени капиталови средства за изграждане на вело инфраструктура. Скоро София може да изглежда като Амстердам.
С крупната сума от 5 300 000 лв ще започне реконструкция и изграждане на тротоарни настилки и велосипедни алеи в кварталите Младост и Люлин, ни казаха от сдружение "Велоеволюция" вчера. По този повод в Горичка ти предлагаме фоторепортаж от Амстердам през обектива на една горда собственичка на велосипед, която все още работи за бърза реакция и предвидливост, докато оцелява из безвелоалейна София

В Амстердам хората карат колела и хич не си поплюват.

Първият ми сблъсък с велокултурата беше още с кацането на холандска земя. В залата за пристигащи нетърпеливо ме чакаше моята приятелка Джудит, която впрочем е една доста шармантна особа и беше решила да отпразнува 50-тия си рожден ден през август, макар да е родена през януари. Потропваше нервно с крачета, обути в ярко червени дамски обувки на ток. Най-напред се качихме на влак. После повървяхме до колелото й – доста старо и поочукано - и Джудит (все още с червените си обувки на ток) ми предложи да ме метне отзад на багажника барабар с чантата и да ме откара до тях. Еми, отказах.

От тук някъде се зароди и интересът ми към случващото се по велоалеите на града, както и към особеностите на местния велопарк.



Ето едно типично за Амстердам колело – старомодно и на години, което е най-добрата застраховка срещу крадци. Такива, че и доста по-ръждясали колела чинно си стоят пред къщите и в най-богаташките квартали. Тук се вижда, че собственикът не само върти педалите до работа, но и пазарува без найлонови торби. И също така - като мен - е поддръжник на стария кошничарски занаят.



Ето как изглежда обикновено гражданинът с колело. Този явно кара по-лежерно и затова съм успяла да го хвана целия в кадър. Повечето са ми изрязани наполовина.



Много ме впечатлиха господата в бизнес костюми, които и върху колело с пазарска кошница не престават да изглеждат шик. В дъждовните дни минават с величествено разтворени огромни черни чадъри. И невероятна стойка.



Самият вид на колелата бъбри какво ли не за собствениците. Тук вероятно имаме разсеяна и влюбчива душа.



Това определено е собственост на някоя ексцентрична нощна дива. Да, в Амстердам хората ходят и по нощен живот с колелата си.



Невероятно изобретателни конструкторски решения имат колелата на многодетните семейства. Това е паркирано точно пред една детска градина.



От невръстна възраст холандчетата обръгват на велосипедните несгоди.



Моята майка е най-бърза!



Колкото повече, толкова повече.



Велопаркинг някъде из града...



Е, ако питате котките, нещата сигурно стоят по друг начин.

CC Лиценз: Признание

Назад | Горе

Коментари (47)

07.03.2008 :: 00:55 :: от Denski
#1
Re: Нация на колела
Страхотни снимки, по-убедителни от всякакви пространни описания! Изобщо не съм предполагала, че хората наистина използват ежедневно модели велосипеди като някои от горепоказаните :)
07.03.2008 :: 02:47 :: от raggaman
#2
Re: Нация на колела
Браво, страхотно. И малко тъжно разбира се.
07.03.2008 :: 09:14 :: от econrg
#3
Re: Нация на колела
Пресичането на булевардите, разделящи различните участъци на "Борисовата градина" е истински кошмар не само за велосипедисти, а и за пешеходци. Ако не подлези то поне пешеходни пътеки със сфетофари биха облекчили безопасното пресичане.
Примери: пресичането на "Симеоновски шосе" след "Ловния парк" за връзка с велосипедната алея към "Хладилника"; пешеходната пътека на "Драган Цанков" при стара телевизионна кула; връзките между локалните платна при пресичането на "Цариградско шосе" с "Г.М. Димитров" и "Александър Малинов"; преисчането на околовръстното шосе на изхода на "Младост 4" към "Камбаните".
Всяко лято, почти не ползвам друг транспорт в София, освен колело и бих се радвал, ако и други го правят защото въздухът ще е много по чист. Крайно време е да се помисли и за паркинги на входовете на "Борисовата градина", а не да влизат и паркират стотици коли около тенис кортовете.
07.03.2008 :: 10:14 :: от djoneto
#4
Re: Нация на колела
Ехх кога ли ще стане в София като в Амстердам! А ето още снимки от Амстердам, снимани от някакъв американец:

http://www.ski-epic.com/amsterdam_bicycles/

Интересно е как дори той се е впечатлил от амстердамските колоездачи:)
07.03.2008 :: 11:49 :: от krem
#5
Re: Нация на колела
Изглежда страхотно, и велосипедите, и това колко е чисто и зелено, и красиво
кога ли София ще изглежда така, да има дървета по улиците, а не всичкопродавници тъпкани със китайски стоки.
Първата крачка трябва да е от нас, но мен наистина ме е страх да карам велосипед в София, шофьорите тук са луди. Дано наистина направят нещо за велоалеите.
07.03.2008 :: 12:02 :: от Clivia
#6
Re: Нация на колела
Ехаа, и аз съм впечатлена. Но за съжаление в Пловдив мога само на Гребната база да въртя педалите и мнооого рядко в почивни дни нещо из града да свърша, като предпочитам тротоарите.
07.03.2008 :: 12:28 :: от Борито
#7
Re: Нация на колела
Сигурно и въздуха им е въздух.
07.03.2008 :: 12:34 :: от мара
#8
Re: Нация на колела
Много ми харесаха количките с хлапетата. В германия най-често съм виждала да ползват едни ремаркета - като тези http://www.leggero.com/leggero/shop/store/pages/detail.asp?IDPage=313. При това ги карат и по шосетата (в редките случаи, където няма алеи). Знаменцето е за да ги виждат шофьорите. Винаги ми се е струвало доста смело решение.

Тук първите топли дни видях толкова много хора на велосипеди в Борисовата - значи има много желаещи, само да имаше къде, че сега по-скоро от инат може да се кара, отколкото с кеф.
07.03.2008 :: 12:51 :: от alexx
#9
Re: Нация на колела
А ето и едно прагматично решение от Виена:
http://www.citybikewien.at/

Нещо като колело под наем за в центъра, но 1я един час е безплатен. Регистрираш се на сайта или на машина подобна на банкомат и тя записва номера на кредитната ти карта. След това взимаш колелото и се возиш до където искаш. В центъра на града има много места на който можеш да го върнеш (нещо като паркинги). Даже те съветват ако имаш по-дълго пътуване, да оставиш колелото за малко и след това да го вземеш отново, за да не се налага да плащаш. Така си правиш и почивка един вид.
07.03.2008 :: 13:12 :: от invertedquestionmark
#10
Re: Нация на колела
И котките предпочитат колелата, вместо шума на колите. :)
07.03.2008 :: 13:13 :: от белонога
#11
Re: Нация на колела
Пълна простотия е да се правят вело алеи в Младост и Люлин, при положение, че в центъра на града е абсолютен ад за велосипедистите.
Дори по Витоша, тази "велосипедна алея" е пълна с безглави пешеходци, саксии и столове на заведения и прочее. Особено последните заемат голяма част от улицата (от тротоара също, но не обсъждаме него в момента) и за да минеш покрай тях се налага да караш по трамвайната линия.
Би било прекрасно да се насърчават хората да използват велосипедите си за преидвижване, но за това са необходими условия, които не се изчерпват само с предвидените алеи в тези квартали.
07.03.2008 :: 13:25 :: от krem
#12
Re: Нация на колела
белонога съгласна съм и аз с това. Хората от тези квартали не си стоят само там.
По скоро до големите пътни артерии да се направят за да е възможно придвижването от квартал на квартал. Вътре в кварталите може и пеша. Глупава история.
07.03.2008 :: 14:10 :: от econrg
#13
Re: Нация на колела
Не е лошо да се обозначат по ясно велоалеите, а за безглавите пешеходци да се поставят разяснителни табели, че ходенето по тях не е желателно. В Германия ако велосипедист блъсне пешеходец на велоалея никой нищо не може да му каже (което също не е много коректно, защото пострадалите са обикновенно са чужденци), а у нас най-много да се стигне до саморазправа.
Културата на всички ни все още е ниска и вместо да се уважаваме на пътя всеки гледа да се наложи от позиция на силата. Шофьорите на коли и камиони ги обхваща алергия, като видят велосипедист да им се мотае отпред, а много често ги възприемат като пешеходци и не се съобразяват, че те се движат по бързо от пешеходците и също имат предимство, когато знаците им го регламентират.
Виждал съм и обратният вариант велосипедист да кара демонстративно по средата на платното пред кола по квартална улица и да не дава път.
Моят призив е на пътя всички да се уважаваме, а не да се делим на враждебно настроени общности, нека убеждаваме с пример и култура, а не със сила. Така ефекта ще е по-голям.
07.03.2008 :: 14:31 :: от killabunny
#14
Re: Нация на колела
Тъжно, но София пределено не е град за колело. Какво ще помогнат едни велоалеи в Младост и Люлин не ми е ясно, то най-големият ад е в центъра - съгласна съм с белонога. А колелата да надделеят в борбата с автомобилите за тротоарите - това хич не го вярвам. Абе който иска, пак си кара, през уикендите през лятото е доста спокойно сякаш и става :-) Ама да ходиш на работа всеки ден с колело - забрави!
07.03.2008 :: 14:37 :: от optimiced
#15
И София може да бъде като Амстердам!
[ http://www.optimiced.com/bg/2008/03/07/bikes-in-amsterdam/ ]

Чудесен фоторепортаж и текст! :-)

Бил съм за малко в Амстердам, градът просто гъмжи от велосипедисти, но същото може да се каже и за много други холандски и европейски градове! И София може да бъде така -- единственото, което се иска, е воля от страна на кмета и общинския съвет -- след 5 години градът може да бъде с чисти, широки, равни тротоари, с много и удобни велоалеи, и със затворен център за автомобили! :-)

За овтомобилите може да се построят подземни (и надземни) многоетажни паркинги ИЗВЪН широкия център на града, като оттам нататък транспортът да е само метро + наземен градски транспорт (чист), велосипед и ходене пеша... Би било страхотно! :)
07.03.2008 :: 14:40 :: от optimiced
#16
PS
Всеки ден ходя на работа с колело, години наред! В София! Да, понякога не е лесно, не е приятно съвсем - трафикът е ужасен, въздухът мръсен, но се справям някак... В най-лошия случай, ще взема да замина за Холандия да си карам колелото там, на спокойствие... ;-)

Но засега не съм се отказал да карам колело!

И не е истина, че не е възможно. Освен това, е много бърз транспорт -- Люлин-Център е под 20 минути, това са 8 км, в "час пик" с автомобил или метро ще ви трябват поне 25-40! :-)
07.03.2008 :: 15:53 :: от woods
#17
Re: Нация на колела
Да, ама не може да сложиш костюма и да тръгнеш с колело. В Амстердам не знам как го правят без да се омърлят. Аз с моите панталони не мога да карам колело.
07.03.2008 :: 15:55 :: от woods
#18
Re: Нация на колела
А когато съм карал никога не ми е било проблем велоалеите - това е поредната простотия, ако ви се кара ще карате и без велоалеи. По-добре вместо велоалеи да построят паркинги. Там не се искат и пари щото после тоя който ги стопанисва ще печели. Ама на кого му пука.
07.03.2008 :: 16:02 :: от woods
#19
ГОРИЧКА,
бихте ли направили малко реклама на чуждестранните ви колеги - някой форум като вашия, ама международен или американски - искам да разпитам за биомагазини в Los Angeles, California.
07.03.2008 :: 21:36 :: от Nikoleta
#20
Re: Нация на колела
Здравейте:)Снимките са наистина много добри.Смятам,че това едва ли скоро би се случило по нашите улици,но би било чудесно.Много неща трябва да се променят за да стане това реалност и в България.Нека пожелаем успех на всички които се заемат с изграждането на велосипедните алеи.
07.03.2008 :: 23:59 :: от pstj
#21
Re: Нация на колела
Е.. надявайте се, тя надеждата последна...
Искам да кажа нали във Варна направиха вело алея... та сега по нея по-спокойно да си паркират джиповете, а понеже е и все още без дупки, майките с детски колички да препускат по нея, само не и велосипедистите. Всъщност мисля че я направиха с цел да се паркира по-лесно пред офисите на фирмите по центъра. Дам...

Тъй че... добре похарчени няколко милиона ще да са не ще и дума...
08.03.2008 :: 00:53 :: от mitar
#22
Re: Нация на колела
Страхотни кадри! В Германия съм виждал подобни приспособления за возене на деца, че и багаж. Там ги оформят като ремаркета и можеш с цип да херметизираш бебето против дъжд. Само такиава яки ветерани не видях. Ако ни се променят в такава посока градовете, ех вива бате Гойко.
08.03.2008 :: 09:46 :: от mapto
#23
Re: Нация на колела
Помогнете да направим удобни маршрути в София. Предложете маршрут, който вие искате да има

http://bikevolution-bg.org/veloalei.html
http://groups.google.com/group/veloalei
08.03.2008 :: 12:53 :: от alexx
#24
Re: Нация на колела
Хора не сте прави, че вело алеи в Младост и Люлин няма да помогнат.
Знаете ли колко хора живеят в Младост и работят в Бизнес Парка? Предполагам подобно е и в Люлин. Вместо да чакаш 30 мин автобус или да ходиш пеша е по-добре с колело. Като тръгнеш към центъра вече е друг въпрос, няма как да избягаш от градския транспорт.

По въпроса за алеите пешеходците и всичко друго по тях:
Според закона за движение по пътищата тези алеи са само за велосипеди и това го знае всеки който има книжка или се е опитвал да вземе такава. Просто на никой не му пука. А защо ли? Защото няма действие от заинтересованите страни. Аз съм 100% за това че ако блъснеш някого на алеята той е виновен. Не е много приятно да блъскаш хората, но както се казва в един виц "така ще се научат къде да пресичат и къде не". Аз бих посъветвал всички велосипедисти да употребяват звънец винаги когато имат препятствие по пътя.
За паркираните коли - грубо нарушение ама на тия с джиповете не им пука. Такъв ни е манталитета. Сингнализирайте на органите на МВР, правете снимки с моб. телефон, записвайте им номерата и най-малкото може да ги изпращате до Господари на ефира.
Правете като бабите германки, които звънят в местното РПУ всеки път като видят непознат човек в квартала. В момента само съжалявам, че преди месец не направих снимка на полицай който слагаше скоби на чисто нов мерцедес паркиран на тиха уличка в един европейски град в неделя. Нямаше никакви други коли, нито пък хора, мерцедеса на никого не пречеше. Просто улицата е пешеходна и там е забранено да се паркира.

За костюмите и калта по улиците:
ами просто в Амстердам няма кал. Както и на много други места. За разлика от София улиците се чистят почти всяка нощ/ден и няма прах, който да се превърне в кал като завали. Решение обаче има, ние българите сме хитри. Един мой колега идваше с мотор и съответното кожено облекло към него. В раничката си носеше "офис" дрехите и допълваше с резерните такива от гардероба в офиса. Всяка сутрин и вечер човека се преобличаше и явно не му пречеше особено.
08.03.2008 :: 14:16 :: от Олга
#25
Re: Нация на колела
woods, най-добрите биомагазини в L.A. са тези на Whole Foods. Имат хубав сайт, можеш да провериш къде точно се намират. Има доста. Има и по-малки, но зависи за кой квартал питаш.
09.03.2008 :: 12:44 :: от Majestic
#26
Re: Нация на колела
Дали в близките 10-15 години и в София ще бъде по-лесно предвижването с колела? Ще е страхотно, но ще се иска много време докато се построят и хората се научат за какво са велоалеите!
10.03.2008 :: 11:32 :: от Fafi
#27
Re: Нация на колела
Това е наистина много хубаво ,но не бива да е само в някой бйлгарски градове ,а във всички . В Пловдив можеш спокойно да караш колело единствено на Гребната база,Градската градина или в кварталните улички...
10.03.2008 :: 15:32 :: от mandarinka
#28
Re: Нация на колела
woods, в Италия, Франция и Германия съм виждала велосипедисти с костюми. Просто в българските градове е кал, боклук и мърсотия. Тук никой не чисти улиците всяка вечер (както би трябвало да бъде). Затова май по-добре вместо да правят алеи, да дават безплатни противогази на колоездачите :/
10.03.2008 :: 15:34 :: от mandarinka
#29
Re: Нация на колела
Ха, сега виждам, че и Алекс е дал същото обяснение като мен за чистотата на улиците :) Съжалявам за дублирането!
10.03.2008 :: 15:46 :: от mandarinka
#30
До krem
Кремче, и аз си задавах същия въпрос след 1 седмица в чистите зелени градчета на Северна Франция... И, честно казано, когато се прибрах тук и се разходих из така наречените паркове (приличащи по-скоро на запуснати зелени площи за изхождане на домашните любимци и изхвърляне на разноцветни найлонови пликчета), направо ми се насълзиха очите :( Защото, честно казано, не вярвам тук да стане чисто и спретнато, както е в западна Европа. Никога. Ама наистина НИКОГА ;(
И смятам, че е така, защото сме свикнали все да се оплакваме колко сме зле и да чакаме някой друг да дойде да ни оправи. А малкото хора, които вместо да мрънкат, садят дръвчета и събират чуждите боклуци, просто за да е по-приятно и чисто, биват сочени с пръст и осмивани като поредните идиоти. Та ей затова не вярвам, че градовете ни ще станат красиви и чисти. Не че това ще ме спре да се боря де...
10.03.2008 :: 17:29 :: от krem
#31
Re: Нация на колела
mandarinka за съжаление съм съгласна с теб.
и аз редовно се чувствам като идиот, когато обяснявам на продавачката в магазина защо не искам найлоново пликче, всеки път! За съжаление смятам, че манталитета и културата на повечето хора в момента е на прасета. Малко са изключенията.
10.03.2008 :: 22:15 :: от stefka grigorova
#32
Re: Нация на колела
Браво на мандаринка и крем!!!!!!!!!Човек ги прави тези хубавите неща за да му е комфортно на душата,пък дай Боже и на физическото тяло,когато след време и България стане чисто както в Европата!
11.03.2008 :: 15:34 :: от woods
#33
Re: Нация на колела
Олга, Благодаря. Значи все пак и в САЩ може да се яде органична храна.
То имало бая магазини - има ли проблем да си пазаруваш от там, ако ще и да са надалече? Как е транспортът, т.н., като цяло как е положението ако мразиш САЩ и не искаш никога през живота си да пипнеш GM храна и се намереш някъде из Щатите?
11.03.2008 :: 15:39 :: от woods
#34
Re: Organic
Забравих да питам и какви са цените - ако си отишъл там на студентска бригада например или по някакъв друг повод без много пари ще можеш ли от там да пазаруваш? Колко пъти по-скъпо е от "нормалните" магазини?
11.03.2008 :: 15:59 :: от Деница
#35
Re: Нация на колела
http://www.ecotrike-bg.com/ - много са симпатични, само да имаше къде да ги караме...
12.03.2008 :: 13:21 :: от Олга
#36
Re: Нация на колела
woods, дефакто в щатите единствената храна с гарантиран произход е organic, защото иначе те нямат закони, които да изискват на етикета да пише, че нещо е GM. Т.е. ако не искаш да се тъпчеш с генномодифицирана царевица, задължително си купуваш organic, иначе нямаш никаква гаранция. Whole Foods е верига от супермаркети, много голяма и много успешна. Скъпо е, но имат един лейбъл "365" - това са основни продукти, които са на нормални цени. Можеш да си купуваш от тях. За транспорта - не знам, зависи къде си. Нали знаеш, че в щатите освен в Ню Йорк и един два други града си доста вързан, ако нямаш кола. Но всъщност не се отчайвай - най-хубавите ми уикендни в L.A. бяха, когато си оставях колата в гаража и се качвах на автобуса (нищо, че ако питаш местните хора, там няма градски транспорт)... или на влака до Сан Диего. Представям си как съм изглеждала в очите на американските си приятели, ха-ха. Но ти имаш предимство - идваш от Европа, от различна култура и гледаш на нещата по-различно :) Така че, питай - все ще се намери начин да стигнеш до най-близкия Whole Foods. А и не забравяй, че често и другите супермаркети и магазини имат organic section.
12.03.2008 :: 13:30 :: от woods
#37
Re: Нация на колела
В щатите Alaska, Delaware, Hawaii, Idaho, Mississippi, Montana, New Hampshire, North Dakota, South Dakota, West Virginia, Wyoming и Vermont няма Whole Foods магазини. Значи in fact там не може да се яде organic храна?
Чакай, ти в L.A. ли си? Аз обаче не съм сигурен че (ако изобщо отида в Щатите) ще отида точно там.
А тези organic sections ги има навсякъде, така ли? Как мога да тръгна от тук, без да знам дали там където отивам има или няма храна!
Може ли да кажеш какви са цените във Whole Foods с примери - това струва толкова, това толкова...
Все пак в New York, California и... (къде още?) има транспорт, нали?
Това по organic щандовете в супермаркетите достатъчно ли е за да се храниш месеци наред само с него? И кой го контролира?
12.03.2008 :: 13:38 :: от woods
#38
Re: Нация на колела
Какво е положението с транспорта по малките щати - Maryland, New Jersey, Connecticut, Rhode Island, Massachusetts?
12.03.2008 :: 14:28 :: от Олга
#39
Re: Нация на колела
woods, много сложни въпроси ми задаваш :) живяла съм в L.A. преди две години - не помня цени честно казано, просто ще те излъжа. но organic food би трябвало да има и в по-малките градове, макар че си признавам, че не знам как стоят нещата в по-затънтените щати. опитът ми е само от CA, по другите места съм била турист. но не се шашкай толкова, ако си мислиш, че в бг не ядеш редовно генномодифицирани храни без да знаеш...! в бг храната ти трябва да е много чиста, никакви полуфабрикати, никакво ядене по заведения, само продукти от проверени бг производители, за да е сигурна... и пак, ако не е био, нямаш никаква гаранция, а все още няма толкова био продукти... при всички случаи очаквай нещата в щатите да са доста по-добре от бг.
12.03.2008 :: 17:23 :: от woods
#40
Re: Нация на колела
Как, според европейското законодателство в ЕС нямаш право да продаваш нищо за ядене, което да съдържа повече от 1% GMO, това не е ли гаранция?

Между другото защо не направите една промоция на био киселото мляко по локалните софийски магазини - сега се връщам от пикадилито дето е на няколко километра, не ми се носи на ръка от там!

Добре де, може да се пробвам да замина за Щатите... В California би трябвало да може да се оцелее :-D
12.03.2008 :: 19:00 :: от Олга
#41
Re: Нация на колела
да, ако производителите са чували за това европейско законодателство и го спазват стриктно, разбира се, че е гаранция ;)
15.03.2008 :: 10:51 :: от ivanov1
#42
Re: Нация на колела
Идеята е страхотна,но за съжаление е неосъществима в България! ;-( Когато тук има алеи за колелета навсякъде, ще осъзнаем колко по-лесно е така! ;)
04.04.2008 :: 20:43 :: от nia
#43
Re: Нация на колела
Иска ми се да повярвам, че нещата малко по малко ще се оправят, днес алеи в Люлин и Младост, утре - такива, които да свързват центъра с повече крайни квартали. Там е работата обаче, че този проект ми звучи като поредното отбиване на номера. Дано да греша.
Аз самата съм взела решение за себе си, че нямам желание да карам кола. Обичам да вървя пеша, но просто понякога разстояниата и времето ме притискат, тогава ползвам градски транспорт, който никак не ми се иска да коментирам. Истината е че бих била много щастлива да се придвижвам с колело, но ме е страх от побеснялото движение по улиците. Това, че няма толерантност по пътя е едно, с което трябва да се борим, но тази част с алеите за колелата... винаги толкова сладко ми е звучало и много ми се иска да има начин безопасно да си бръмча нагоре-надолу с малкото си симпатично колело. Уви, за момента си е страшничко по софийските улици и смятам да се въздържа.
Тъпото е че хората като мен не са малко, а управляващите изобщо не си дават сметка за ползите от увеличанаве на колоездачите за сметка автомобилистите. Всеки си гледа някакви интереси, само дето тези, които би трябвало да защитят нашите не си вършт работата.
Явно трябва да се замислим какво ние бихме могли да направим по въпроса.
09.04.2008 :: 12:33 :: от earth's friend
#44
Re: Нация на колела
Кога ще има велоалеи в столичния квартал Младост? Майка ми ми е казвала, когато преди години е
посещавала Германия, там има много велоалеи и учениците могат да си паркират колелата в дворовете
на училищата, без да ги е страх, че ще бъдат откраднати.!?
09.04.2008 :: 12:35 :: от earth's friend
#45
Re: Нация на колела
Страхотна статия!!
Де кака да беше и в България.
09.04.2008 :: 12:58 :: от earth's friend
#46
Re: Нация на колела
Със сигурност и въздухът им е много по-чист от софийския. А освен това и трафикът им е по- спокоен
от нашенския.
06.05.2008 :: 23:36 :: от leelove
#47
Re: Нация на колела
На времето като студент във Виена доста карах колело (като куриер) В много голяма част велоалеите в града всъщност представляваха част от платното, със съответната маркировка. На места има и регулация със светофари специално за велосипедисти. Поне за мене като куриер това беше много по удобно от специалните двупосочни велоалеи - освен че има шанс да се блъснеш с някой насрещен велосипедист много често възрастни хора и туристи просто не забелязват алеите и рискуват да бъдат пометени от бързо движещи се велосипеди.

Мисля си че докато не гласуваме за кмет който кара редовно велосипед нещата няма да се оправят. Сегашният е популярен с джиповете си - разни кубчета и трибеки. Главният архитект пък смятя че единственият вариант за велоалеи е такива да бъдат начертани в парковете - явно човека си мисли че велосипеда е нещо несериозно, нещо като играчка и мястото му е в парка, а за сериозните хора солидни автомобили.

Между другото - забелязали ли сте как изглежда паркинга пред столичния общински съвет? За автомобилите на общинарите там са поставени специални навеси - да ги пази от стихиите... просто нямам думи!!!
Ако искате да добавяте коментари към статиите, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.
Назад | Горе
Вход

Влезте, за да коментирате статиите
в Gorichka.bg