Gorichka.bg


Публикации (RSS 2.0)
Начало / Рубрики /
17.07.2008

Водна стихия

от gorichka.bg :: Коментари (11) :: (7108 прочитания)

18 фотографи получиха номинация за Prix Pictet, първата в света награда за фотография на тема "устойчиво развитие". Фокусът на конкурса през 2008 г. е състоянието на водните ресурси.

Кицбюъл, Австрия. Поредицата на Жул Спинач се казва "Управление на снега" и документира усилията на ски курортите да се борят с глобалното затопляне.

Снимка: Jules Spinatsch/Prix Pictet 2008



Поредицата на Мунем Уасиф "Водна трагедия" проследява климатичните бежанци на Бангладеш. Въпреки че техният принос към климатичните промени е незначителен, те са принудени да мигрират заради суши или наводнения.

Снимка: Munem Wasif/Prix Prictet 2008



В Китай жени бягат от централна улица, за да се скрият от прашната буря. Поредицата на Беноа Акен "Прашният Китай" документира обезводняването и опустиняването в страната и проследява климатичните бежанци.

Снимка: Benoit Aquin/Prix Pictet 2008



Между 1986 и 2007 г. Лин Дейвис снима айсберги в Гренландия, които са се откъснали от ледника Illulisat. През 2007 повечето са се смалили заради глобалното затопляне. 

Снимка: Lynn Davies/Prix Pictet 2008




Поредицата "След Катрина" на Крис Джордан показва ефектът от глобалното затопляне върху съвременната цивилизация.

Снимка: Chris Jordan/Prix Pictet 2008



През 2006-2007 г. на борда на изследователски кораб Себастиян Коуплънд заснема унищожаването на ледената покривка на Южния полюс.

Снимка: Sebastian Copeland/Prix Pictet 2008



Поредицата на Едуърд Буртински "Петролни полета" заснема пейзажи, трансформирани от човешката дейност. Снимките показват разточителни и замърсяващи индустрии, като акцентират върху пълната ни зависимост от чиста питейна вода.

Снимка: Edward Burtynsky/Prix Pictet 2008




Прочети повече за Prix Pictet
Разгледай всички номинации

CC Лиценз: Признание

Назад | Горе

Коментари (11)

17.07.2008 :: 15:31 :: от merd
#1
Re: Водна стихия
Имаше период, в който сутрин, когато се къпех или си миех зъбите ми си мислех, ужас какво ще стане след 10 години когато водните запаси съвсем намалеят. В офиса надувам главите на всички как трябва да пестят вода и ток, купихме си рециклирана хартия, постоянно дебна хората дали не печатат ненужни неща, събираме разделно боклука и мисля, че има смисъл в това. Скоро обаче прочетох една книга на Майкл Крайтън "Състояние страх" се казва на български. Идеята и е, че у хората се насажда страха от глобалното затопляне нарочно, за да могат да бъдат контролирани по-лесно след краха на комунизма. Има посочени и данни от научни публикации, според които ледниците не се топят, а напротив увеличават се и това , че някои айсберги се откъсват се дължи основно на движението на земните маси. Така, че такива твърдения като на снимката, най-малкото са научно необосновани ("Между 1986 и 2007 г. Лин Дейвис снима айсберги в Гренландия, които са се откъснали от ледника Illulisat. През 2007 повечето са се смалили заради глобалното затопляне.") Аз не отричам, че ние влияем пагубно върху природата и продължавам да правя усилия това да се намали, но не може хората да биват заблуждавани и да не се прилагат доказателства за твърденията, които се публикуват.
17.07.2008 :: 17:22 :: от krem
#2
Re: Водна стихия
"Идеята и е, че у хората се насажда страха от глобалното затопляне нарочно, за да могат да бъдат контролирани по-лесно след краха на комунизма."
Много странен извод.
Мисля, че заместителя на страха от комунизма е страха от тероризма и той се ползва много добре по предназначение като инструмент за контрол на съзнанието на масите.

А за мен най-силното доказателство, че има глобално затопляне е, че най-големите и силни индустрии вече са принудени да вземат скъпоструващи, унищожителни за някои, мерки за да ограничават въглеродните емисии. А това, че и САЩ признаха и с явно огромно нежелание обсъждат колко да си намалят въглеродните емисии ме кара да си мисля, че положението е дори по-страшно отколкото признават. Медийният шум в едната или другата посока е само за отвличане на вниманието. Нали знаете - хляб и зрелища.
17.07.2008 :: 18:05 :: от merd
#3
Re: Водна стихия
Според мен истината е някъде по средата. Ако прочетете книгата, доста ще се замислите, най-малкото защото авторът прилага факти, истински факти, които дават отговори на много въпроси.
Все пак за много страни по света заплахата от тероризъм не важи, щом са далеч от конфликтните райони - вас страх ли ви е от терористична атака? Мен не, но ме е страх за бъдещето на децата ми, на каква планета ще живеят и какъв въздух ще дишат. Това е много мощно оръжие, защото касае цялата планета, а не отделни държави.
17.07.2008 :: 19:17 :: от Олга
#4
Re: Водна стихия
merd, в други статии сме публикували доказателства и факти. Тази статия е за фотографски конкурс и някак си не остана място да разкажем отново за глобалното затопляне ;)
17.07.2008 :: 20:23 :: от pstj
#5
Re: Водна стихия
merd, честно казано, не разбирам какви точно доказателства искаш. Контрола над масите се осъществява по много начини и на много нива. Дори когато влезеш в кварталния супермаркет те манипулират до безобразие с онези мръсни малки трикове, които те карат да купуваш повече, а после да изхвърляш.
Та ако не искаш да бъдеш контролиран и манипулиран, начинът не е да станеш "не-вярващ" в глобалното затопляне или да оповестяваш "откритията" си на околните.
Just saying...
17.07.2008 :: 20:32 :: от merd
#6
Re: Водна стихия
Да, права си Олга, но аз нямам спомен да съм видяла в дадена статия доказателства за твърденията в нея. Няма препратки към научни изследвания, диаграми или други подобни. Извинявай, но когато прочетох за книгата на Марк Лийнъс за Неизбежното затопляне така се депресирах, че си казах "защо трябва да раждаме деца тогава, какъв е смисълът?" Слава богу след това един много уважаван от мен човек ми препоръча книгата на Майкъл Крайтън. Съгласна съм, че трябва да знаем какво се случва в действителност, съгласна съм че все повече замърсяваме с действията си, но не мога да се съглася да бъда подлагана на психо атаки, не базирани на доказателства. Искам да съм информирана, затова ще продължавам да чета, но мисля че не трябва да се прекалява с абсолютизирането на нещата- как видите ли за всичко е виновно глобалното затопляне и всички ще измрем АКО се покачат температурите.
17.07.2008 :: 21:27 :: от Олга
#7
Re: Водна стихия
Ъъъъ... книгата на Марк Лийнъс получи награда за най-добра научна книга на 2007 г. Мисля, че за да грабне окото на английския БАН, може да приемем, че в нея е имало едно-две научни доказателства. Препоръчвам ти също да следиш проучванията на IPCC, за които многократно сме писали. И там няма много-много мърдане от фактите. За State of Fear - не забравяй, че в крайна сметка Майкъл Крайтън се позовава на същите научни изследвания като всички останали, но просто ги интерпретира различно. Имам спомен, че когато излезе книгата авторите на изследванията се бяха разграничили от неговите интерпретации. Не забравяй също, че Майкъл Крайтън може да е име и талант, но той също така е човек, който не вярва във вредата от ДДТ и пасивното пушене. Човекът просто живее със съзнанието, че всичко е conspiracy. Ти прецени къде да теглиш чертата между fact и fiction.
17.07.2008 :: 23:37 :: от irina_st86
#8
Re: Водна стихия
относно манипулациите и истините наскоро гледах 2 филма, който има време и желание може да си ги потърси в нета и да ги гледа. Хубавото е, че ако не знаете английски има субтитри така че ......
единият е "an inconvenient truth" (неудобната истина) - някой беше писал за него в горичка - филма е за глобаното затопляне и има много изследвания в полза на това твърдение.
другият е Zeitgeist или "Духът на времето" и е разделен на три части. Първата се отнася до религията, втората е за съвременните митове, а третата е свързана с контрола.
И двата филма са интерсни, но не ги приемайте на 100% мислете.
Няма място където можем да направим справка за истината и съответно за лъжата за всички времена. Истина трябва да се търси - монетата винаги има 2 страни.
18.07.2008 :: 16:14 :: от emine
#9
Re: Водна стихия
Много е старнно да не вярваш в глобалното затополяне, при условие, че е на 100% осезаемо и не е нещо, което може да се скрие. Аз лично за глобалното затопляне знам от 15 години, а това че започна едва преди около5 да се шуми усилено около темата ме навежда на мисълта, че нещата са много сериозни и дори може би необратими вече!!! И, както каза krem, щом даже и САЩ бяха принудени да признаят проблема, след като го отричат години наред, значи не е просто конспирация. Не вярвай на нищо, ако не ти го кажат поне от 5 различни несвързани места и продължавай както досега, похвално е :)))
18.07.2008 :: 17:58 :: от merd
#10
Re: Водна стихия
Да, разбира се че ще продължавам и то усилено да тормозя хората около мен да не зариват с боклуци света - най-малкото поне няма да навреди това на природата :) Всичко е въпрос на интерпретация, както каза Олга. Силно се надявам наистина това да се окаже впоследствие, с риск да се повторя, просто естествения ход на нещата, защото според автора планетата е жива и е нормално да има такива промени - винаги ги е имало. Сигурна съм обаче, че каквото и да стане, фактът че хората са се стреснали и правят нещо по въпроса ще промени нещата за добро.
28.07.2008 :: 14:59 :: от Mihaela
#11
Re: Водна стихия
Здравейте! От скоро следя този сайт, но се опитвам да следя и да съм на ясно със случващото се около нас. Мисля, че това което се опита да обясни merd и с което съм много съгласна е. че трябва да се гледа трезво и да не се всява паника в хората. Постоянно сме заливани от информация и трябва я пресяваме и осмисляме през собсвената си призма. Много е трудно да се пренастрои цяла една икономическа машина като САщ, за да започне да работи на еколкогични обороти. Много е важно също да се промени мисленето на хората и да осъзнаем, че от нас зависи много. Именно затова трябва малко да се постреснем, но в същото време и да не се насажда в хората чувството за неизбежност и фатализъм.
Ако искате да добавяте коментари към статиите, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.
Назад | Горе
Вход

Влезте, за да коментирате статиите
в Gorichka.bg