Чавдар Калдиев
Коментари от pharaon (53)
- Иде ли
06.12.2007 :: 04:44
Re: Иде ли
За едни най-важното е любовта, за друго еволюцията на технологично ниво, или интелектуално... едни се опитват да разберат смисъл на живота, други се борят само за прехраната си... няма смисъл да казваме, кое е по важно, важното е КАК го правим. Дори и най-невинния фермер, който мисли за себеподобния си използва пестициди и отрови... А аз дето, се интересувам от хай-тек новостите и им се радвам гледам непрекъснато да намал отпадъците си (предимно стъклени и хартиени опаковки), наличните такива прилагам в нещо друго (не ги изхфърлям), не си купувам кола, возя се с общественият транспорт, събирам батериите в специално кашонче за в деня в който ще има пункт за връщането им, та дори ям супер малко, оставям повече храна за другите, пера по-рядко (намалявам вредните вещества в отпадните си води), тока съм го намалил до минимум (с лаптоп съм, който хаби 1/3 от десктоп компютъра, гася лампи), не използвам пяна за бръснене, парфюми, дездоранти, не използвам... офф мога да продължа това цял реферат! И ти ще ми кажеш, че предпочиташ натуралния фермер пред мен? Никакъв зелен дух не си!!! Може да не давам храна пълна с отрови на хората, но поне им преча 100 пъти повече от фермера!!! Ако 50% ит населението на земята беше като мен, света щеше да е кристално чист, но 50% са потребители, а други 45% фермери... и затова нещата сега са на това дередже... гледай си любовта... като и подаряваш цвете замисли се в целуфана" ЗЕЛЕН" ли е?
- Телефони, телеграфи
06.12.2007 :: 04:59
Re: Телефони, телеграфи
Изолирайте жилищата си с метално фолио (фарадеев кафез ли се наричашее... не помня)! Дори и обикновеното готварско върши работа, налепете го вместо тапети, а върху него можете да налепите каквото си искате! Също така трябва да го заземите, към контактите например, те по стандарт са зеземени. И воала, никакви: ради, тв, гсм, уайфай, сателитни и какви ли не други вълни няма да имат достъп до вас!!! Тука в българия знам една единствена къша, с формата на охлюв, която е конструирана по тази сиситема! За прозорците използвайте системата като за загряването на задните стъкла по колите... :) Но вместо да излъчва някакво лъчение ще го улавя.
- Топла зима
07.12.2007 :: 02:23
Съвземете се малко!
Много сте ми интересни, едно ще почистите с друго ще замърсите??? Ще пестите от тоалетна хартия, за да не изсичате гората, но ще я изсечете за дорама??? И кво се оказва пак сечете... що не се замислите, че пластмасата, може да е с покритие за да не е токсична и ако се използва само за неща, които да се използват в порядъка на 50 г. (при правилна обработка става). Т.е. вредните неща (за планетата и хората) , които бавно се възобновяват да се използват по НАЙ-ОПТИМАЛНИЯТ начин (максимум полезност и максимум време), а не за еднократна употреба (торбички, хранителни опаковки, чашки за кафе) или за украса (бижута, часовници)! А лесно и бързо възобновяемите да се пренасочат за ежедневните дейности. Съвземете се малко, не се вманиачавайте и бъдете разумни! Незаменяйте едно лошо с друго такова! Всичко е в правилния мениджмънт...
Отоплението на ток било вредно??? Вие премахвате смптом, а не причина!!! Тока сам по себе си не е вреден, вредни са ТЕЦ-овете!!! Има още хиляди начини за правене на ток (слънце, вятър, вода, та дори има идея налягането на градската вода да прави ток за стълбището на цял блок). Бъдете против замърситеите... ако ограничите потреблението на ток, не оказвате никакъв контрол върху емисиите, а само ще се изнася повече ток на вън и някой ще прибере повече парички!!! Затова просто се борете срещу истинските причини и то ПРЯКО. Тока сам по себе си си е перфектно нещо и отопление на ток МОЖЕ да бъде с 0 емисии, а това в сравнение с газта няма база за сравнение!!! Аз съм зелен човек, но не се фанатизирам...
- Избери си система
09.12.2007 :: 04:11
Re: Избери си система
Аз играя контра с удоволствие, ям и нафта, но в същото време съм доста "зелен" така, че не обвинявайте някакви повърхностни неща :) Въпроса е пука ли ти или не! Занимава ли ти се или живееш по навик и се осланяш основно на инстинкти...
- Екосеминари с Горичка и КРИБ
19.12.2007 :: 21:48
Re: Екосеминари с Горичка и КРИБ
КРЕМ: Слънчева батерия, която да служи за зарядно на лаптоп трябва да е метър на два!!! Явно става вапрос само за GSM-ни зарядни... иначе евала за подаръците на БТК!!!
- Слънце на рамото
26.12.2007 :: 22:31
Re: Слънце на рамото
Именно, ако искате в България да сме зелен и вие да ни помогнете за тов. Освен новини ни помогнете да се сдобием с такива неща! Т.е. от каде да си го купим? Ще го внасяте ли? Иначе отдавна има раници със слънчеви батерии, но са строго профилирани. Има една на O'neal ама е за сновбордисти и е 500 лв.
Тези батерии пък са много удобни защото могат да се слагат върху "незелени" раници. Но като не давате информация как, от къде, цена и т.н. за тях не ни помагате много само с новина (която не е много нова)...
- Обещавам, обещай
11.01.2008 :: 14:13
Re: Обещавам, обещай
Изхвърлянето на тефлоновите тигани прецаква природата!!! Защо поне не ги използаш докрай, поне да не се обезмисля произведената пластмаса, т.е. нека поне това замърсяване да е последно, но не е напразно!!!
- Дай знак
27.01.2008 :: 00:43
Re: Дай знак
Вярно че бялото не е цвят, но не разчитай да се печата само на бели опаковки! Т.е. ако печатаемата площ не е бяла... може би ще се използва трети "цвят" - бяло.
- Яка селекция
29.01.2008 :: 02:47
Re: Яка селекция
а на мен пък...
раницата със слънчеви панели... макар да не е новост... бях си харесал една такава на о'нил (има я и в официалния им в София)!!! Със вградена батерия (2,2 Аh) и USB порт за зареждане. Проблемите и бяха цената и нисшата. Съответно струваше 500 лв. и беше предназначена за сноубордисти :) Е якото е, че аз съм такъв, а и предназначена за падания значи издръжливост на яко блъскане! Но аз бих искал да я използвам и за носене на лаптоп. Малко по мулти-функшънал! И затова се разубедих, но от тази разработка :) Сега със панелите за зареждане на GSM-ми, които се предлагат мога да си накича сегашната самосонайтка. Е, няма да мога да зареждам лаптопа, но за зареждане на батерии за челник, GPS, Pocket PC ще стигнат.
- Яка селекция
29.01.2008 :: 21:51
Re: Яка селекция
Колко???
- Нещо във въздуха
10.02.2008 :: 14:06
Re: Нещо във въздуха
Хахах, уудс, точно заради такива кат теб няма да се оправи въздуха, не само в София, но и в целия свят. Защото ти не искаш да гледаш парцалите от крайните квартали... ок, егоизъм, с който се гордееш виждам! Но и хората със стари автомобили разсъждават като теб... без да ги интересува какво се получава заради техните желания. Така че никога няма да прокарате такава наредба, видяхте какво се случи с Натура. Хората не искат справедливост, хората са си егоисти... и ако егоизма ги обедини нямат равни!
Това което искам да кажа е, че когато имаме желания трябва да се замисляме какви ще са последствията от тях... и дали не пречим на някого!
Например: Искаме КОЛА, за да: не мръзнем зимата по спирките, да имам свобода да отидем навсякъде, да можем да носим багаж със себе си без да ни тежи. Ето това са плюсовете на една кола (ако съм изпуснал някои, добавете ги). Но замисляте ли се колко са минусите? Ще изброя първо тези които пречат повече на другите отколкото на самите нас (все пак ако пречат на обществото нямам как да не резонират и към нас, та ние сме част от това общество): първоначалната цена не е нищо но въпреки това е висока защото загробваш едни пари за нещо, което можеш да позлваш само ако върви... ако не, до там... можеш да рециклираш само метала... ами другите неща? Седалки, табло, осветяващи елемнти, почистващи такива... хвърляш! Колко щеше да е по-дообре ако всичко в тази кола можеше да се използва и извън нея? Седалките ако бяха така конструирани да можеш спокойно да си ги ползваш и във вкъщи! Но нека минем на там с минусите: замърсяването - допринася се за глобално затопляне, мръсен въздух; здръствания - сметнете колко място трябва на 100 човека и колко на 100 с коли (във всяка по един), и колко ако тези 100 са по 4-ма в кола.
Ами данък, поправки, бензин... сметнете просто какви грешни пари отиват за няколкото плюса...
Естествено винаги може да се въстанови баланса, винаги. Купил си си кола, ОК няма връщане назада, защо не изцедиш всичко от нея по възможно най безболезнения начин. Когато отиваш на някъде, взимай хора със себе си. Когато отиваш на работа взимай колегите, на връщане също. Така едновремено пускаш по-малко емисии на глава, както и спестяваш 3 коли повече в трафика.
След като е здала багажа пък, всяка тубичка, всяка гайка, всяка лампичка можеш да изпозлваш повторно, пракрически всичко може да има втори, че и трети живот!
Пластамсата плюете я, но тя е много хубаво нещо, защото се прави от отпадъчен продук, издържа дълго. Не е вапроса в нейните кофти качества, а в начина и на използване! Ако се използваше само за нещата, които изискват дълго ползване (а не еднократно) нещата щяха да изглеждат КРЕННО различни! Наприемр за дограма :) Така пластмасата щеше да се използва не за да си занесеш само покупките до вас (от 10 мин до час използване), ами 15-30 г. Пластамасата е ефтина. Може спокойно да се изолират всички жилища на добра цена! Практицизма е налице, малко пари, спестяване на енергия, пластамсата е на мястото си, ...
- Януари: месечен отчет
10.02.2008 :: 14:12
Re: Януари: месечен отчет
Нека да се публикува каот статия, за да можем да го получаваме и ние с РСС този отчет!
- Нещо във въздуха
11.02.2008 :: 13:22
Re: Нещо във въздуха
хаха, уондър, изкзването ти не носи никакъв смисъл, никакво послание! Освен аз харесвам уудс, което си е лична история! Излезте на кафе и т.н. щом с ехаресвате. Па вземете се и т.н. Но щом смяташ да коментираш изкажи малко повече инфо защо е пич?
Пък темата не е за уудс, а за въздуха който дишаме!
- Нещо във въздуха
12.02.2008 :: 16:38
Ихаа...
Да уондър ще коментирам уудс, защото имаш ПРЯКА ВРЪЗКА С ТЕМАТА (ако не си забелязала защо съм започнал темата с него не е мой проблем, админите да решат всъщност). Но темата не е за това дали уудс е пич или не, което е по важното! Не съм ти забранил какво да говориш или какво не, изказвам мнение, по абсолютно същия начин както уудс за това дали трябва да бъде затрит някой, или не!
А сега по темата, уондър винаги можем да направим сравнение между теб - повърхностната (който е над тези неща) и мен - дребнавия (който се вглежда в детайлите), кой колко мърси въздуха, а и природата по принцип... така че, в случая негативната енергия е от теб! А като говориш за негативна енергия все си мисля че уондър е абонирал статиите в горичка за нея. Или греша? Все си мисля, че тук не е място за субективизъм (кой кого харесва, кой какъв е). А за това кой мърси въздуха, защо въздуха е мръсен, заради кого и т.н. Нападай ме лично ако знаеш че аз съм виновен за този въздух... И САМО тогава! И това са препоръки, които биха допринесли за някаква справедливост (въпреки, че 90% от хората не искат да я има, затова сме и на това дередже), пък ти си прави каквото искаш, живота си е твой... не съм и не бих се намесил в него!!!
Спарт, защо не остави коментар по темата, вместо да продължаваш порочния кръг с личните коментари? Има достатъчно коментари по нея... можеше поне тях да изкоментираш...
- Нещо във въздуха
13.02.2008 :: 21:52
Re: Нещо във въздуха
Уондър, безмислени за теб! Въпроса е каква е дефиницията за познаване на един процес: Вглеждане в детайлите! Иначе за да разбереш защо вздуха е мръсен не нужно да кажеш хората го цапат, което е ясно... а да се вгледаш в дребните "безмислени" неща и т.н. А че те го цапат е чсно, да не би животните да строят заводи.
Я попитай хората от крайните квартали пък какво смятат за мнението на уудс, дали ще разберат хумора му? Или умността му? Междудругото виж в тълковния речник ако щеш думата дребнав. Значи, човек който обръща внимание на малките неща по принцип. Това, че ти я използваш в някакъв твой си лош смисъл е друг въпрос.
"което гледа с дребничката си душичка, ако има такава въобще, на дребните, безсмислени неща" и това, ако не е са думи заредени с негативна енергия, здраве му кажи! Дори си виж първия коментар, направо човек да се самоубие като го прочете! Моля те, точно ти не говори за негативизъм ПЛЗ,ПЛЗ,ПЛЗ!
Относно коментарите на уудс никога не сам казал, че са глупави, никога! А само, че съдейки по тях си правя еди какви си заключения! И по някой въпроси давам лично мнение, но вслучая казах факти, кое защо се случва! Те са там, но не задължават никой да ги чете или възприема, така че избора е лично твой дали ще ги разбираш, запомняш и т.н. Както не е нужно да коментираш дали ще ме запомняш или не!
Глобалното пък затопляне е реалност заради това, че хората не се вглеждат защо се получава... не обръщат внимани на фактите... и прочее, въздуха също! Ако някъде греша във фактите, поправи ме, вместо да даваш лични епитети!
БТВ изчел съм доста ваши коментари и ви познавам до толкова, колкото каза, че и ти уудс. И така както ти иказваш мение за него, така и аз мога да кажа еди какво си за теб. А уудс има начина, ако нещо не му харесва в моите думи сам да си изкаже мнението! На което повече се надявах.
Спарт: СОРКА наистина за това, моя грешка :), писал си по темата! оценявам че искаше да спреш разводняването на темата! Хахах, Чукча писател, чукча не читател! Ето това вече е позитивизъм и хумор! Иначе Уондър виж как подхожда спарт в случая, това се казва позитивизъм и хумор!!! Надявам се да видиш разликата!
- Кльощава кучка
20.02.2008 :: 11:57
Re: Кльощава кучка
alexx, прав си :) и седя дълго предкомпютър, но при първа възможност да излезна на вън, и да се разходя пеша, го правя! Но съм забелязал промяна откакто започнах да се застоявам какво се случва с тялото ми... За четенето не си прав/а Vasia, четенето може да става на компютъра, а злично повечето време прекарвам пред него. За общуването също, това че виртуалния начин ти дава повече възможности (по-големи разстояния, с повече хора едновременно), незнчи че загубваш способността си за Ф2Ф, но понякога може би се появява нежеланието за този остарял, но определено хубав и НЕизлишен начин.
- Разделяй и владей
04.03.2008 :: 02:36
Re: Разделяй и владей
Веселин е взел, по неговия си начин, мерки! Има хора които не са родени за лидери, или нямат добри ораторски способности, не всеки може да убеди някой си да паркира еди каде си с говорене. И предпочита начина с бутилките върху капака. Друг с лепенки. Ако някой е добър в този раздел (говоренето) да предложи помоща си, да поговори с дадените хора. А като не са останали законни места за паркирване, не ходете с кола там. И тогава протестирайте на кмета, че няма такива. Човек като няма пари за храна да го оправдаем, че краде ли? Вместо да си намери работа? Или пък, кое е правилното: да започне да краде и ограбените да протестират срещу безработица, или преди да е откраднал да нададе вой, че няма работа? Аз лично подкрепям идеята с накзване на неправилно паркирали шофьори (на пешеходни пътеки, в градинки, блокиращи тротоари и кофи) със най различни средства: бутилки, лепенки, плюнки и т.н. Пред мен са трошили задно стъкло заради кофти паркиране. Младежа беше набрал много злоба, личеше си...
- Разделяй и владей
04.03.2008 :: 13:01
Re: Разделяй и владей
Веселин е взел, по неговия си начин, мерки! Има хора които не са родени за лидери, или нямат добри ораторски способности, не всеки може да убеди някой си да паркира еди каде си с говорене. И предпочита начина с бутилките върху капака. Друг с лепенки. Ако някой е добър в този раздел (говоренето) да предложи помоща си, да поговори с дадените хора. А като не са останали законни места за паркирване, не ходете с кола там. И тогава протестирайте на кмета, че няма такива. Човек като няма пари за храна да го оправдаем, че краде ли? Вместо да си намери работа? Или пък, кое е правилното: да започне да краде и ограбените да протестират срещу безработица, или преди да е откраднал да нададе вой, че няма работа? Аз лично подкрепям идеята с накзване на неправилно паркирали шофьори (на пешеходни пътеки, в градинки, блокиращи тротоари и кофи) със най различни средства: бутилки, лепенки, плюнки и т.н. Пред мен са трошили задно стъкло заради кофти паркиране. Младежа беше набрал много злоба, личеше си...
- Разделяй и владей
04.03.2008 :: 13:10
Re: Разделяй и владей
Спарт, в случая става вапрос за удобство ад ходиш пеш и ползваш обществени съоръжения, а не за екология. Само отчасти е засегната. Плюенето и бутилките не са възпитани методи... за трошенето да не говорим! Дай алтернатива, която да оказва, същото, голямо въздействие и да е въспитана?
#28 И онзи младеж, май не беше много трезвен! Илзезна с една щанга (от неговата кола) и с 2-3 некоординирани движения го съсече, стъкълцето, псувайки доста колоритно.
- Разделяй и владей
04.03.2008 :: 13:12
странно...
??? А за повтарящия се коментар по-горе не съм виновен. Някъде по трасето нещо се е объркало :) и някой изкуствен ум е решил да си го публикува на собствена отговорност, и воля... Но все пак се извинявам!
- Море от боклук
04.03.2008 :: 13:24
Re: Море от боклук
Поне океана се е погрижил да ни го събере на едно място и ще е по-лесно да се изгребе! Със сигурност има каде да се сложи, изгребе дори!!! В случая е толкова голямо защото боклука не е нито компресиран нито един върху друг, а е разтелен! Ще го махнат с общу усилия, едва когато разберат, че проблема е глобален (като затоплянето)! Т.е. когато опре ножа до кокала и когато всички започнат ЯВНО да страдат от тези сметища. А това ще се случи, тези които най не им пука (и незнаейки какво ги застрашава), най ще го усетят!!! А ние, които знаем за него, най-малкото ще знаем от какво и как да се предпазим.
- Жива земя
05.03.2008 :: 12:58
Re: Жива земя
Спарт, НЕ СИ ОТИВАЙ... :)
- Море от боклук
06.03.2008 :: 12:16
Re: Море от боклук
Хаха, ууд, готено е филмчето... хареса ми. Естествено пак става вапрос за затъпяващата Американска нация, но реално, този проблем е доста наболял и засяга всички ни... Естествено засяга и боклука :) Представен е малко в абстрактна форма, но доволно... катос е има предвид, че го дръпнах с HD качество.
- Февруари: месечен отчет
11.03.2008 :: 00:18
Re: Февруари: месечен отчет
Аз, като малък, се замислях за това... но тогава приех, че физиката им е такава и си дават постоянно. После не съм се подсещал, но и аз бих искал да разбера как е точно работат там!!!
- Дъхав аромат
11.03.2008 :: 12:16
Re: Дъхав аромат
pstj, не съм ползвал дезодорант от 10 г. (или каквото и да е ароматизиращо средство), но никога не съм имал проблем с околните, без значение, лято, есен, зима, пролет... НИКОГА!!! Имам чуството, че рекламите са ти промили мозъка, щом смяташ, че ако не се напръскаш ще миришеш.
Относно правилата ти, ти давам веднага за пример Америка! Страната с най голяма конкуренция, добро качество на живот, БЕЗ КМПРОМИСИ, с най стабилната световна икономика. Колко екологични са те? С 6000 кубичните пикапи, с девиза "го шопинг" и всичките му опаковки? С лесния нач
- Умните къщи
18.03.2008 :: 13:06
Re: Умните къщи и техните слънчеви клетки
Относно фотоволтаичните панели и НЕК: Смятам, че консумацията в къщата няма да е толкова ниска, че да не може да капацитета им. И друго, предпочитам да съхраня излишно-създадената ел. енергия от тях, в акумулатори за да я използвам после, когато ще имам недостиг! Отколкото да я продавам на НЕК!!! Т.е. няма смисъл до продадеш на някой нещо, което после ще ти потрябва, но когато това стане да го купуваш на по скъпа цена!!! Да сте чули, някой производител на каквото и да е да прави така? Идеята е такава: през деня си на работа и колекторите топлят вода и зареждат акумулатори, вечерта когато няма слънце използваш акумулираната енергия...
Г-н Николов, надявам се, скоро време да чуем за конкретни цени?
- Рекордна компенсация
18.03.2008 :: 13:50
Re: Рекордна компенсация
А някой знае ли как да си направим кола със слънчеви батерии? И какви са начините да се регистрира в кат? Един австриец, ако се не лъжа, мина през БГ с такова нещо... а аз също бих вложил средства!
- Умните къщи
18.03.2008 :: 13:50
Re: Умните къщи и техните слънчеви клетки
Относно фотоволтаичните панели и НЕК: Смятам, че консумацията в къщата няма да е толкова ниска, че да не може да капацитета им. И друго, предпочитам да съхраня излишно-създадената ел. енергия от тях, в акумулатори за да я използвам после, когато ще имам недостиг! Отколкото да я продавам на НЕК!!! Т.е. няма смисъл до продадеш на някой нещо, което после ще ти потрябва, но когато това стане да го купуваш на по скъпа цена!!! Да сте чули, някой производител на каквото и да е да прави така? Идеята е такава: през деня си на работа и колекторите топлят вода и зареждат акумулатори, вечерта когато няма слънце използваш акумулираната енергия...
Г-н Николов, надявам се, скоро време да чуем за конкретни цени?
- След утрешния ден
18.03.2008 :: 14:20
Re: След утрешния ден
Не е проблем да имате 2-3 източника на вълни, проблема е с пренасищането!
А то е огоромно, ако се замислите в момента ви бомбардират 10 Wireless-a 2-3 станции на МобилТел, 10-15 GSM клетки, 10-15 радиостанции, 2-3 телевизии, 5 радиостанции - полиция, пожарна, бърза омощ, таксита, секюрити фирми), разни инцидентни Уоки-Токи-та на сроителна фирма, деца играещи си на близо с радиоуправляемо автомобилче, военните, 3-10 GPS сателитите (преминавайки), 5-10 телевизионни сателити (в стационарна орбита) и още десетки, а може би стотици сигнали...
Както по-горе бе предложено за металните шапки! И много правилно, а такава шапка може да се направи и от домакинско фолио :) Първо си пазите мозъка от радиацията, после наистина никой не може да ви сканира мозъка, за това той какви вълни излъчва... проблема е че трябва от време на реме да се заземява :)
Има и цялостно решение, едно облепяне на апартамента ви с домакинско фолио също върши работа, ако е наличие и железобетон изолацията се засилва (като пак не забравите да заземите цялата консктрукция). И тогава ще е 100% валидна една табелка "С GSM дотук!!!" И вече при изтистено пространство, от всякакви ЕМ вълни, можеш да си позволиш едно wireless рутерче и един безжичен телефон (който естествено е свързан с жица).
- Умните къщи
18.03.2008 :: 14:20
Re: Умните къщи и техните слънчеви клетки
Относно фотоволтаичните панели и НЕК: Смятам, че консумацията в къщата няма да е толкова ниска, че да не може да капацитета им. И друго, предпочитам да съхраня излишно-създадената ел. енергия от тях, в акумулатори за да я използвам после, когато ще имам недостиг! Отколкото да я продавам на НЕК!!! Т.е. няма смисъл до продадеш на някой нещо, което после ще ти потрябва, но когато това стане да го купуваш на по скъпа цена!!! Да сте чули, някой производител на каквото и да е да прави така? Идеята е такава: през деня си на работа и колекторите топлят вода и зареждат акумулатори, вечерта когато няма слънце използваш акумулираната енергия...
Г-н Николов, надявам се, скоро време да чуем за конкретни цени?
- Рекордна компенсация
18.03.2008 :: 14:20
Re: Рекордна компенсация
А някой знае ли как да си направим кола със слънчеви батерии? И какви са начините да се регистрира в кат? Един австриец, ако се не лъжа, мина през БГ с такова нещо... а аз също бих вложил средства!
- Умните къщи
18.03.2008 :: 14:20
Re: Умните къщи и техните слънчеви клетки
Относно фотоволтаичните панели и НЕК: Смятам, че консумацията в къщата няма да е толкова ниска, че да не може да капацитета им. И друго, предпочитам да съхраня излишно-създадената ел. енергия от тях, в акумулатори за да я използвам после, когато ще имам недостиг! Отколкото да я продавам на НЕК!!! Т.е. няма смисъл до продадеш на някой нещо, което после ще ти потрябва, но когато това стане да го купуваш на по скъпа цена!!! Да сте чули, някой производител на каквото и да е да прави така? Идеята е такава: през деня си на работа и колекторите топлят вода и зареждат акумулатори, вечерта когато няма слънце използваш акумулираната енергия...
Г-н Николов, надявам се, скоро време да чуем за конкретни цени?
- Умните къщи
18.03.2008 :: 14:22
Re: Умните къщи
Айде само си оправете системата за коментари... за 3-ти път ми се случва да ми публикува автоматично един и съши отговор!!!
- London calling
24.03.2008 :: 00:45
Re: London calling
Както каза уудс, гледайте Идиокрасити... не е истина, сбъдва се!!!
- Има хляб
02.04.2008 :: 13:03
Re: Има хляб
А няма ли да има и нормален БЯЛ БИО хляб? Ръжените и пълнозърнестите не са така неутрални и попивателни както белият (Заводски в София, Добруджа в Пловдив). Аз лично ползвам хляба за регулатор, а не за наяждане. Т.е. за регулиране на вкуса (силата му), както и на мазнината. А с ръжените и пълнозърнените не става... нито имат обезмазнаващо и попиващо свойство, нито могат да притапят даден вкус, защото те самите имат вкус :) Аз бих си купувал бял БИО хляб... АЛекс цената на хляба е 90 стотинки, незнам от кога не си купувал :)
- Капка по капка
11.04.2008 :: 12:40
Re: Капка по капка
:) незнам за расизма, но по отношение на абортите: НЕ само мърлящина е повод за нежелана бременност! Така че изказването е прибързано. А по бройките постове един след друг е очевидно, че казваш нещо, после друго... т.е. първото което ти дойде на ум. Когато обмислим даден кментар преди да го напишем имулсивно става по качествен. И по ползотворем! За повече хора!
- Екология за пеленачета
18.04.2008 :: 12:27
Re: Екология за пеленачета
pstj ти засегна темата за навика и осъзнаването. Стадното чуство е това, живот по навик, както другите така и аз. Лошото е, че 90% (от световното население: 6,3 милиарда хора) от хората са така, живеят по навик, живеят осланайки се на придобидитите навици, чувства, асоциации, привички и прочее насадени им от родители, семейства и общества. И когато не се замисляш защо ги имаш, трябва ли да ги следваш, те добри ли са за теб, а за другите?
Това си е чиста форма на фанатизъм. Фанатизма пък е крайна форма на стадно чувство. Но той, от своя страна и е крайна форма на манипулация. В историята бъка от геноциди извършени от фанатизъм. И когато се осланяш само на нещата научени през началните си години и не се замисляш, аджеба трябва ли да се изградя още, трябва лида постигна още вътре в мен, или да си остана само на първичното (чуствата), ще бъдеш лесна единица за манипулация. Много хора избират да живеят лесно, без да си тромозят главицата, но с цена да си ги манипулират. Съзнателно правят този избор.
Което ще рече, че тези хора искат всичко смелено и наготов, да не се замислят кое е правилно, кое не. Искат да им се каже, покаже, да се взимат решенията вместо тях (нищо че позволяват да им с еконтролира живота) важното е, че е по-лесно. Затова са измислени законите, да се контролира тази манипулация на тези хора избрали лесния живот. Така че трябва чрез същата, тази манипулация и контрол и закони да се каже на хората, кое как да направят зелено... друг е вапроса колко хора, които трябва да правят този контрол са на тези постове с атзи цел. Те са го докарали до там, че поне да не се самоунищожат ЯВНО и БЪРЗО (защото бързото използване на планетата е самоунищожение, но не толкова бързи, респективно явно). Но естествено :) тези хора по върховете ще осъзнаят, че зависят от стадата си, ако те изчезнат и други няма да могат да съществуват. В българия има още какво да се изцоца... в света като цяло също. Каккто каза, щом още колите не са зелен значи може да се замърси още. Щом в протокола от Киото е заложена датата 2020 а не ВЕДНАГА или поне технологично възможно най-бързо, значи има още какво да се замърси, има още как да се използват нещата. :)
Та така пстдж, ти поне си го осъзнал :) ние осъзнатите трябва да оправяме неосъзнатите такива... като ги караме да се осъзнават или като ги манипулираме добре... аз предпочитам да се занимавам с първото :) а ТИ?
- Екология за пеленачета
19.04.2008 :: 17:15
МДА...
Естествено, че схващам. Сблъсквал съм се с изброените неща. Все още опитвам, обаче, естествено, не на всеки срещнат, само на показалите, че имат способността да допуснат различни вероятности.
А за Gimp? :D в кръга на шегата...
- Моята градинка
21.04.2008 :: 11:56
Re: Моята градинка
Ууудс, щипките имат странното свойство да отскачак, хвърчат и т.н. по невъобразим начин. Простирай, по-често (ако ваобще някога си го правил), ще ти досади и ще започнеш да искаш да става по-бързо. Когато пък човек бърза става и по-нвнимателен, което кара щипките да хвърчат на странни посоки :)
Ако това обяснение не ти помага да си обясниш причината, но все още си любопитен да разбереш, започни да простираш. Ще разбереш "от кухнята" защо...
- Моята градинка
22.04.2008 :: 10:44
Re: Моята градинка
Добре, явно грешно съм предположил, че не го правиш. Но твърдението ми, че не е често остава. Аз също не простирам често но до сега може би 1-2 пъти в моята орактика, шипките успяха да хфръкнат. Представи си за една домакиня която простира и саответно маха дрехите след това 5 пъти по-често от мен. И ще ти светне, че вероятността да стане този инцидент е 5 пъти по голяма :) Който не опитва, той не греши... който опитва рядко, вероятността да сгреши е малка.
- Що е то Slow Food
29.04.2008 :: 13:23
Re: Що е то Slow Food
За собствената градинка, крава и ваобще производство на плодове и зеленчуци, идеята я имам от много отдавна. И ще я осъществя! Био теренче в планината, автоматизирана поддръжка (най-вече за поливане имитиращо дъжд), и един човек, който да навестява и да развеселява живите същества там. А бе още има да се мисли... но една сиситема която да полива, оре, сее и т.н. има измислиена даже... На защитниците на натуралното, които ще кажат: защо тртябва да се полива изкуствено, не може ли от истинските дъждове? Това обаче няма да са опитомени домати, а дивите са коренно различни по форма, големина, вкус и т.н. от питомните! Както и всичко друго. Дали сте се замисляли? Докаде е дорбе да се стигне при връщането ни към природата...
- Зелен офис 2
08.05.2008 :: 17:52
Re: Зелен офис 2
Чакаме втората като pdf!
- Втори живот
11.05.2008 :: 21:15
Re: Втори живот
Аз събирам едностранните разпечатки и ги давам на приатели художници за да си правят скици на тях, отделно се зарибяват преди или след скицата да четат какво всъчщност е било изпринтено. Събрал съм наистина внушителни купища.
- Премиера
16.05.2008 :: 12:29
Re: Премиера
Аеродинамиката не, но дизайна е... в случая куца ужасно... можеха да с епостараят повечко!
- Зелено пране
18.05.2008 :: 03:05
Re: Зелено пране
И какво беше през септември 2006-та?
- “Апчих” – новият сезон
10.06.2008 :: 11:51
Re: “Апчих” – новият сезон
#15 Мхм, и с какво ще си регулирам вкуса? Ако нешо ми е прекалено солено, мазно, воднисто, кисело и т.н.? Да ориза става, но не мога всяко ястие да ям с ориз... а с хляб мога! Не е номера да се отрича нещо завинаги, а да не се прекалява... И най-голямата отрова, в малки количества е полезна (не напразно символ на фармацефтичната индустрия е змии плюещи в чаша). И най-полезното нещо в прекалени количества е вредно. Истината винаги е била в разнообразието и нормата.
- Бутилирана мания
09.07.2008 :: 12:51
Re: Бутилирана мания
Има си определени извори, от които излизащата вода е обогатена с определени МИНЕРАЛИ, които ги няма в другите: язовири, извори, реки (те се припокриват) и т.н. Съответно чешмяна вода. Въпросът е глупав. Ако незнаеш какво е това минерал имаш нет кат слънце! Минералните извори са национална гордост. И уж българската бутилирана вода произлиза от тях. Вероятрността това да е истина не е голяма. Защото минералната вода, е със много особен вкус и мирис, да не говорим, че ако я превариш съдът в който това става може да побелее. Това с бутилираната вода не се случва, защото е трапезна. Т.е. махат и се минералите, не е полезно да се приемат ежедневно.
- Free fest
19.07.2008 :: 13:55
Re: Free fest
А и този билет някак си се използва, а не е само една ненужна хартийка, която после ще изхфърлиш.
- Зелена светлина
06.08.2008 :: 22:11
Re: Зелена светлина
За щастие има интернет и докато все още не са го цензурирали:
http://greentech-bg.net/?p=803 - как гори водата и двигатели работещи на тази така ценна течност!!! Ако някой има средствата да го разработи ОК.
Принципно хората на деня (тези по високите етажи били те зад или на сцената) им е работа да ни държат зависими от сегашните (техните) технологии. И по-точно тези които са на печалба (за тях), а не тези които са по-икономични, по-щадяши природата и човека, който е част от нея (т.е. ще печелят всички).
- Светът е продукт
06.08.2008 :: 22:46
Re: Светът е продукт
Баба ти Станка ще си исхфърли боклука разделно ако и кажеш, че със спестените пари (защото както се каза по-горе настина това спестява пари) ще и направиш път до къщатата и, че ще и поефтинее тока, че ще ще си купи 2 хляба за 1 лв. А НЕ един! Само тогава ще накарш ВСИЧКИ да го правят. А не както бате Бойко обещава завод за обработка на боклука който прави електричество, прави толина и т.н. Е добре ама за кого го прави? Ако го прави за нас, гражданите, би трябвало да го усетим някак си! С поефтиняване на текуща услуга! Но това няма да се случи... И ако аз започна да разделям отпадъците си, САМО ще подкрепям използването на хората за лични нужди на шепа хора. И един цитат от филма "Небесно царство": Или справедливо царство за всички, или да няма въобще царство. Единствения начин да накараме хората които контролират нещата (за тяхно благо ест.) да тръгнат по правилния път е като им кажем: ако искаш хубав свят за теб за теб направи ми го и на мене хубав иначе и ти няма да имаш. Това вече ще е една честна уговорка. Тъпото е че под тези дебели кожи и телеса лесно можеш да се залъжеш, че света е хубав.
За психолозите не е точно така, психилога ще каже че човек живее според нуждите си, но тези нужди се диктуват от нещо, а това са инстинкти, чувства, привички, научени поведения... а всичко това може да се обобщи с една дума НАВИЦИ, били те вродени, или не! Роден стях, или придобити... и когато се осъзнаеш и противопоставиш на вредните за човечеството навици нещата ще станат по-добре!!!
- Искаме реч
09.10.2008 :: 01:11
Re: Искаме реч
Като стана за бизнес бих искал да се рпедлагат в БГ по достъпни (еФтини и на лизинг) слънчеви фотоволтаични панели, с по-голямо КПД. Ако някой може да предложи това да отговори в коментар тук.
- Дрешник
10.12.2008 :: 11:32
Re: Дрешник
Не разбрах само какво ще получа от тази фирма, която благодарение на моите стари дрехи си трупа печалба? Ккато гледам нишо, тогава предпочитам да ги дам на приятел в нужда или на бездомник. Най-малкото ще получа едно "Благодаря"...
- Рециклирани поздрави
25.12.2008 :: 13:24
Re: Рециклирани поздрави
Това, че пише Made in China незначи, че няма уникалност!!! В едното левче съм намирал уникални неща. Леките дефекти правят нещо произведено на конвейр единствено по рода си.