Gorichka.bg


Публикации (RSS 2.0)
Начало / Рубрики / Транспорт /
11.04.2008

Тест-драйв

от Константин Петров :: Коментари (19) :: (5410 прочитания)

Mitsubishi е на път да завърши градски електромобил с литиево-йонна батерия, който има много добри показатели и ще се продава на приемлива цена.
Константин Петров е читател на Горичка и автор на сайта Energy from nature.

Вече е започнал тест-драйв на последната версия на Mitsubishi i MiEV. Колата се разработва от Mitsubishi Motors и Tokyo Electric Power Co (TEPCO) от 2005 г.

Най-новият прототип е доста по-добър от предишните в ето тези неща:


Очакваният обхват на новата версия е вече 160 км с 16 kWh батерия - с 23% повече спрямо прототипа от 2006 г. При използването на 20 kWh модул очакванията са още по-големи.

Общото изминато разстояние през първата фаза на теста е около 4 500 км – достатъчно според партньорите за една първоначална проверка на бързината на зареждането и удобството на операциите (обхват, мощност, лесно опериране).

Mitsubishi Motors са доставили 10 автомобила от този нов модел на TEPCO. Втората фаза на теста ще продължи до март 2009 г. през което време TEPCO ще събере данни за модела с цел оценка на зареждането и поведението при каране.

Очакваната цена на електромобила е около $ 24 000. Новият модел може да бъде на пазара още през март  2009 г., а не през 2010 г., както беше планирано.

Фото галерия

CC Лиценз: Признание

Назад | Горе

Коментари (19)

11.04.2008 :: 13:47 :: от Boris
#1
Re: Тест-драйв
Ами аз бих поздравил Константин Петров за сайта който е направил. Наистина се е постарал да събере доста информация за електромобилите. Аз честно казано не бях чувал за този проект на Mitsubishi, изглежда с добри параметри и на добра цена. В действителност технологиите в тази област се развиват доста бързо. Сигурен съм, че в близките няколко години ще се появят електромобили, които спокойно ще съперничат на бензиновите автомобили и по скорост и по пробег.
Бих му предложил да публикува поне е-мейл за връзка на сайта си за да му пратя информацията, която аз съм събрал, защото има още доста какво да напише в сайта си.
11.04.2008 :: 17:11 :: от glimpse
#2
Re: Тест-драйв
Доста сме обсъждали с колегите еко Тойотата Prius, но май се оказва, че нещата съвсем не са толкова еко наистина. Тази батерия няма да се изпари от само себе си след като спре да се употребява. А и производството и също коства много на околната среда.
11.04.2008 :: 17:37 :: от Boris
#3
Re: Тест-драйв
Да безспорно батериите съдържат доста токсични материали. Наистина се надявам заедно с производството на електромобилите производителите да помислят и за рециклирането на батериите. Сигурен съм, че рециклирането може да се направи така, че да не се изхвърля нищо токсично в природата, а част от материалите могат да се използват повторно.
12.04.2008 :: 08:44 :: от econrg
#4
Re: Тест-драйв
Всички, които желаят, могат да ми пишат на e-mail: kps_krem@abv.bg.
Относно използването на токсични продукти при производството на акумулаторните батерии мога да кажа, че всеки един продукт излизащ на пазара (както и технологията за производството му) трябва да отговарят на високите изисквания за безопасност (включително и екологични), регламентирани в законодателството и нормативната база на всяка една съвременна държава.
За съвременната наука и технологии, почти няма невъзможни неща и всичко опира до цената - както стойностна, така и вредно въздействаща върху природата и върху нас самите. Регулатор на стойността е пазара и неговото действие е безкомпромисно. Другата цена зависи от нас самите, т.е. дали ще спазваме изикванията, които сами сме си създали. Хиляди са производствата, използващи вредни и опасни за хората и околната среда вещества, но това не означава, че трябва да решаваме въпроса по Сталински. Не можем да се върнем на нивото на потребление от каменната ера, а трябва да променим съзнанието си. 99% от катастрофите по пътищата и производствените аварии се дължат на човешки грешки и немарливо и безотговорно отношение при спазване на изискванията за безопасност, както и на технологичните и техническите изисквания.
13.04.2008 :: 19:14 :: от earth's friend
#5
Re: Тест-драйв
Съгласен съм с Boris, glimpse и econrg. Тъкмо това щях да напиша и аз.
Но защо никой не написа за вредните емисии от получаването на тока за зареждането
на количката? За произвеждането на електрическите коли, природата се замърсява много
повече отколкото за една бензинова или дизелова кола.
13.04.2008 :: 19:16 :: от earth's friend
#6
Re: Тест-драйв
Електрическите автомобили не всъщност решение на глобалното затопляне.
13.04.2008 :: 19:16 :: от earth's friend
#7
Re: Тест-драйв
Съгласен съм с Boris, glimpse и econrg. Тъкмо това щях да напиша и аз.
Но защо никой не написа за вредните емисии от получаването на тока за зареждането
на количката? За произвеждането на електрическите коли, природата се замърсява много
повече отколкото за една бензинова или дизелова кола.
13.04.2008 :: 23:41 :: от econrg
#8
Re: Тест-драйв
Изпитана при 10-15 вида цикъла на експлоатация и зареждана от стационарната енергийна мрежа на Япония (с голям дял на добива от атомни електроцентрали) , Mitsubishi i MiEV демонстрира 72% по-малко отделен СО2 при производството на консумираната от нея енергия.
За съжаление в момента електрическата енергия в мрежата е най-чиста в страните с най-голям дял в добива и от атомни електроцентрали, тъй като те не отделят СО2. За сега това е алтернативата за редуциране на парниковите газове, за сметка на другите опасности, докато се увеличи делът на произведената електроенергия от ВЕИ. Друго решение е използването на водораслото “algae” за производство на биогориво или водород, като по този начин може да се затвори въглеродният цикъл. За растежа си водораслото използва СО2 от изгорелите газове на двигателите въртящи електрогенераторите. Виж http://www.peswiki.com/index.php/Directory:GreenShift:C02_Bioreactor . В посочения случай водораслото отделя кислород, но при други условия може да отделя и водород, който също може да се използва за гориво.
Използването на електромобилите в градския транспорт при всички случаи ще изчисти въздуха в градовете, а и те са по-ефективни, тъй като при престой на сфетофар или в задръстване не изразходват енергия, а при спиране генерират обратно. По този начин се елеминира и канцерогенния прах отделян от конвенционалните спирачки.
14.04.2008 :: 11:22 :: от Boris
#9
Re: Тест-драйв
До earth's friend #7.
Истината е, че каквато и технология да бъде измислена в автомобилостроенето винаги пряко или косвено ще има някакво замърсяване върху природата.
За мен бъдещето е в електромобилите и водородните горивни клетки, защото при тях замърсяването следва да е най-малко. Просто електрическия мотор има значително по-голямо КПД в сравнение с двигателите с вътрешно горене. А както пише и econrg когато си на светофар или попаднеш в задръстване електромобила е в покой за разлика от ДВГ.
Действително електричеството необходимо за зареждане на батериите идва предимно от ТЕЦ-ове работещи с въглища, които изхвърлят огромни количества СО2 и серни окиси в атмосферата, но не бива да забравяме, че част от електричеството се произвежда от ВЕИ и този дял постепенно ще нараства.
Освен това всеки който иска да намали своето замърсяване на природата може да инвестира малко повече пари в гараж с покрив от слънчеви панели например и по този начин ще е спокоен, че автомобила му се движи с екологично чиста енергия.
14.04.2008 :: 11:42 :: от Boris
#10
Re: Тест-драйв
И още нещо, което бих добавил, earth's friend, в същност си напълно прав че електромобилите не са решение на проблема с глобалното затопляне, но и биогоривата също не са решение на проблема. Те може би само биха намалили до някъде ефекта от него.
В същност проблема пред природата и човечеството е много по-сериозен от самото глобално затопляне. На моменти си мисля, че това е само начин учените да накарат хората да се замислят как живеят, защото ако не заплашиш тъпите американци, че Манхатън и Статуята на свободата ще останат под вода едва ли ще променят начина си на живот :-D
14.04.2008 :: 15:13 :: от econrg
#11
Re: Тест-драйв
Най-напред се извинявам, че съм написал елиминира с е.
Борис е прав, че оптималният вариант е електромобил захранван от горивна клетка, но засега проблема е в съхранението на водорода. На адреса http://e-vestnik.bg/3419 има представена информация, че и този проблем скоро ще се реши, като водорода се отделя в момента на неговото ползване, чрез реакция на алуминий с вода. Попадал съм и на съобщения, че ако водната молекула се подложи на трептения с честота, отговаряща на собствената й или хармонична, то тя се разпада лесно на Н2 и О2. В това има резон, тъй като се получава резонанс. В крайна сметка акумулаторни батерии (може би кондензаторни) пак ще се ползват (макар и с по-малки размери) за да се компенсират енергийните нужди при различни режими.
Тъй като в града не всеки има гараж, на който да сложи фотоволтови панели, те могат да се монтират на покривите или стените на обществените сгради, както и по навесите на бензиностанциите и на евентуално изградените такива на огромните платени паркинги. Следващата стъпка, а може би и първа е изграждането на зарядна мрежа, подобна показаната в http://www.parkandpower.co.uk/ . Производителите на електромобили планират пазарната си интервенция в страни изграждащи такава мрежа и това е логично.
14.04.2008 :: 15:16 :: от econrg
#12
Re: Тест-драйв
Колкото до заговора на учените, мисля, че няма такъв, а проблема е по-скоро политически.
Навремето Рейгън отслаби икономическата база на социализма в Съветския съюз, постигайки споразумение с държавите производителки на петрол за задържане на тяхното ниско ниво и по този начин, печалбите от руския петрол паднаха. Това се отрази веднага на стандарта на живот в СССР и започнаха недоволствата, които улесниха перестройката. Сега се получи обратният ефект от войната в Ирак, чиято цел беше осигуряване на евтин петрол. Най-после американците разбраха, че с агресия вече не могат да си решават проблемите и решиха да извадят плашилото на глобалното затопляне с цел популяризиране на технологии, осигуряващи енергийна независимост и помагащи за преодоляване на енергийния рекет на страните производителки на петрол. Не сте ли забелязали, как само за една две години от праха бяха извадени прогресивни технологии в тази насока, умишлено скривани и потискани преди това.
За щастие от това стечение на обстоятелствата печелим всички, които милеем за природата и дано ВЕИ да успеят да се наложат, за да няма повече войни за контрол над енергийните източници.
14.04.2008 :: 15:28 :: от econrg
#13
Re: Тест-драйв
Човешки интервенции върху климата също са възможни. Чел съм за проекти, както от Руска, така и от Американска страна, а сме се нагледали и на филми. Дано някой от тези проекти да не е реализиран, защото и използването на сребърния йодид не е съвсем безвредно.
14.04.2008 :: 23:43 :: от Boris
#14
Re: Тест-драйв
До #11 econrg
Статията за получаване на водород от химична реакция с алуминиева сплав е доста интереста, в същност от всички технологии за производство на водород тази изглежда най-перспективна. Интересно ми е колко енергия е необходимо да се вложи, за да се получи отново алуминий от алуминиевия оксид, но колкото и да е пак ще е по-ефективно отколкото водорода да се сгъстява под налягане от 200 атмосфери или да се правят опити да се втечнява при ниски температури :-)
По форумите има доста информация за електролиза на водата с използване на резонансна честота и генератор на Плантон. Някои хора пишат, че постигат добри резултати и доста висок КПД при определени честоти. Аз съм склонен да им вярвам, но въпреки това все пак водорода трябва да се сгъстява или втечнява, което изисква много енергия и обезсмисля това начинание. За това бих се спрял на алуминия.
Колкото до ВЕИ човечеството няма друг избор освен да премине на такива енергиини източници. За съжаление обаче те навлизат доста по-бавно от скоростта, с която изчерпваме изкопаемите горива, така че в това отношение аз съм скептик и смятам, че войните ще са неизбежни :-(
Искрено се надявам да не се окажа прав разбира се.
15.04.2008 :: 12:32 :: от earth's friend
#15
Re: Тест-драйв
Прави сте, някои от нещата не ги знаех. Но за направата на батериите на хибридните и ел. колите се
причиняват киселинни дъждове.
15.04.2008 :: 18:27 :: от econrg
#16
Re: Тест-драйв
За тези, които се интересуват, оригиналният източник за технологията Al - H2 е: http://news.uns.purdue.edu/x/2007a/070515WoodallHydrogen.html .
17.04.2008 :: 11:16 :: от ludmil
#17
Re: Тест-драйв
Колкото и да съм за екологичните автомобили не може да пропуснем факта, че един автомобил правен от пластмаса е лек, нестабилен на пътя и много по-опасен. При една катастрофа ще стане на баница заедно с хората вътре.
17.04.2008 :: 12:09 :: от econrg
#18
Re: Тест-драйв
До #17 "ludmil"
Електромобила не е от пластмаса, а използва металната конструкция на модела с бензинов турбо двигател „Mitsubishi i”, които отдавна е на пазара и за да стигне дотам трябва да е преминал всички изпитания за безопасност съгласно световните стандарти.
18.04.2008 :: 22:09 :: от earth's friend
#19
Re: Тест-драйв
Съгласен съм с #18.
Ако искате да добавяте коментари към статиите, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.
Назад | Горе
Вход

Влезте, за да коментирате статиите
в Gorichka.bg