Gorichka.bg


Публикации (RSS 2.0)
Начало / Рубрики / Транспорт /
19.08.2008 :: партньор

Трафик революция

от Силвия Тулева :: Коментари (2) :: (3938 прочитания)

Тези дни в немския град Инголстад се поставят основите на трафик революцията или Travolution. Времето, което шофьорите прекарват по пътищата в града, е сравнително по-малко, задръстванията се редуцират, пестят се гориво и СО2 емисии.
Всичко това е следствие от проекта Travolution, над който през последните две години работи екипът на "Ауди" заедно със Службата за управление на трафика и геоинформация в Инголстад, Техническия университет в Мюнхен и софтуерната компания GEVAS.

Идеята на Travolution е да оптимизира дейността на светофарите в пътната мрежа на Инголстад и да изгради комуникационен интерфейс между автомобилите и мрежата от светофари. За целта 46 светофара в града са оборудвани със специален софтуер, който оптимизира светлинната сигнализация в цялата пътна мрежа и така значително се намалява времето, през което колите спират, тръгват, изчакват и "пълзят" по светофарите. Изборът на Инголстад за тестване на проекта не е случаен - там се намира седалището на "Ауди".

Инвестицията в Travolution е на стойност 1.2 млн. евро, но след полевите тестове резултатите от проекта показват, че новата система за контрол на трафика е наистина ефективна. Изчакванията на червен светофар са намалени средно с 21%, а по време на пикови часове времето за спиране и изчакване се редуцира с 1/3. Според разчетите на екипа от Travolution за 1 година шофьорите в Инголстад ще спестят 700 000 литра гориво, което означава, че с 1600 тона въглероден диоксид по-малко ще отиват в атмосферата.

А общите спестявания възлизат на над 1 млн. евро на година. Проектът Travolution не спира дотук - сега започва неговата втора част, наречена "Информираният шофьор" - на 3 светофара са инсталирани комуникационни модули, които изпращат към бордовия компютър на автомобила времето на следващата зелена вълна. Като партньор в този проект "Ауди" предоставя като тестови автомобили "Ауди А5" и "А6 Авант". Шофьорите на тези коли се информират посредством системата за мултимедиен интерфейс за скоростта, с която трябва да се движат, за да не се налага да спират. По този начин ще се предотвратяват не само задръстванията, но и пътните произшествия, а шофьорите ще станат по-добре информирани.

Предвидено е проектът да се разшири и в него да се включат още 20 автомобила и 50 светофара. Професор Фриц Буш от Техническия университет в Мюнхен споделя, че новите подходи за моделиране и оптимизация на мрежовото управление на светофарите заедно с комуникацията между светофарите и интелигентните автомобили разкриват потенциал за подобряване на пътния поток, какъвто преди това не е било възможно да се приложи. Travolution демонстрира как еволюционната софтуерна технология може да подобри качеството на трафика в цял град, а освен това и да повлияе за намаляване на замърсяването. А това е доста обнадеждаващо.

CC Лиценз: Признание - Некомерсиално - Без производни произведения

Назад | Горе

Коментари (2)

19.08.2008 :: 10:32 :: от alexx
#1
Re: Трафик революция
Преди няколко (2-3) месеца четох, че система за контрол на трафика ще се изгражда и в София. Не вярвам да е от такова ново поколение, но така и така не са започнали още, може би е добре да се представи този проект на Столична община.
26.08.2008 :: 14:28 :: от pistache
#2
Re: Трафик революция
Хитро е, че пращането на информацията става по електронен път, но да не забравяме, че и с пъти по-малко вложения пак става. Все още по светофарите тук-там из София висят някога поставени табелки - с каква скорост да се движиш, за да "хванеш" зелено и на следващия. Като първа стъпка може тази система да се възобнови, а по-нататък Audi да се включват... :)
Ако искате да добавяте коментари към статиите, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.
Назад | Горе
Вход

Влезте, за да коментирате статиите
в Gorichka.bg