Gorichka.bg


Публикации (RSS 2.0)
Начало / Рубрики / Здраве /
18.02.2008

Кльощава кучка

от Силвия Тулева :: Коментари (16) :: (8926 прочитания)

Американски бестселър надниква зад обещаващите етикети „без калории“, „диетично“, „нискомаслено“ и хилядите налудничави диети, на които се подлагаме. 
Представи си - вървиш си по улицата и изведнъж край теб минава някоя слаба, висока и наперена мадама. За мъжката реакция в такива моменти знаем, но и почти на всяка жена се е случвало поне веднъж да възкликне „Кльощава кучка!“. И почти на всяка жена й се приисква тя също да бъде кльощава кучка. Убедени в това, бившата манекенка Ким Барнуин и бившата модна агентка Рори Фрийдман издават своята първа книга Skinny Bitch, която е нещо като здравословен чиклит (ако изобщо такова нещо съществува). Книгата е толкова популярна, че дори става № 1 бестселър според класацията на NY Times.

Зад привличащото внимание заглавие „Кльощава кучка“ всъщност се крие книга за веганство и здравословно хранене. Макар и да не са много наясно с научната страна на нещата, двете авторки са изпълнени с доста плам, гняв и възмущение относно боклучавата храна, замаскирана зад обещаващите етикети „без калории“, „диетично“, „нискомаслено“, с която се храним; налудничавите диети, на които се подлагаме; цялостния облик на американската месо- и млекопреработвателна промишленост.

Взимайки си тази книга, повечето хора дори не подозират какво всъщност си купуват, а най-малкото, което очакват пък е веган четиво. Ким и Рори обаче не спестяват нищо, а в обръщението си към читателите понякога дори проявяват грубост с изрази като „Трябва да си пълен идиот, ако си мислиш, че ще отслабнеш, спазвайки диетата на Аткинс“. Оказва се обаче, че точно тази грубост и директност кара хората да се замислят за нещата, с които се хранят – от къде идват, какво съдържат и имат ли някаква действителна стойност. Според Ким и Рори здравословният живот е много далече от диетите, броенето на калории, пиенето на диетична сода и налагането на ограничения, а кльощава кучка е всяка жена, която харесва себе си и го доказва, чрез храната, която избира, независимо какъв размер носи.

„Кльощава кучка“ се оказва толкова успешна, че двете дами се решават да напишат продължение, в което този път има и готварски веган рецепти - „Кльощава кучка в кухнята“ (Skinny Bitch in the Kitch) – и съвсем по свойски казват „Закарай си кльощавия задник в кухнята“. И докато си там можеш да си сготвиш нещо здравословно, вместо да се тъпчеш с чипс.

CC Лиценз: Признание

Назад | Горе

Коментари (16)

18.02.2008 :: 03:57 :: от wonder
#1
Re: Кльощава кучка
На американците определено им трябва книга като тази... Спешно, че станаха по 300 кила.

Но аз ако сваля още килце или две, просто ще съм до там, няма да пробвам, но книгата бих я прочела. Щом има и за веганство :)
18.02.2008 :: 09:10 :: от verde
#2
Re: Кльощава кучка
Wonder, права си за американците, направо не им завиждам. Тук, в България, колкото и замърсена и нискокачествена храна да ядем, пак ни е останал някакъв избор между салатката и чипса. Но там съчетанието от генно-модифицирани, изкуствени, пълни с химия храни и манията да се консумират подчертано вредните хамбургери, кола, чипсове и т.н., е направило от повечето американци угоени прасета. Лошото е, че и ние, българите, тръгваме по тоя път - Макдоналдс е пълен винаги :-((
18.02.2008 :: 10:43 :: от Бу
#3
Re: Кльощава кучка
Освен да чакаме Кльощавата кучка да дойде и на български. Не са само американците затлъстели - достатъчно е човек да се огледа и да види деца на по 12-14, на които талиите преливат със страшна сила и се тресат над ниските талии. Аз ли съм склероза или преди 10-15 години всички деца (и ние) бяхме в значително по-добра физическа форма?!
18.02.2008 :: 11:53 :: от Whiskey
#4
Re: Кльощава кучка
И аз съм на мнението като Бу. Преди 15 години дебелаците в мойто училище бяха по-скоро изключение. Даже като се замисля не се сещам за нито един, освен за 2-3 в началното ми училище. Но това е защото преди 15 години не е имало макдоналдс и толкова много заведения за бързо хранене. Не, че не ядяхме сандвичи, но значително по-рядко и според мен доста по-здравословни, до колкото един сандвич може да бъде здравословен. Освен това маргаринът преди години не е бил толкова масово използван, колкото сега. И още нещо. Не е имало генномодифицирани храни. Сега у нас просто е бъкано от такива. Така като гледам единственият проблем в миналото са били пестицидите, но и днес положението по този въпрос не е станало по-розово.
18.02.2008 :: 13:00 :: от krem
#5
Re: Кльощава кучка
ха американците откриха Америка

Иначе наистина едно време почти нямаше дебели деца. Вярно, че ядяхме сандвичи, но ни ги мажеха с масло, не с "нискокалоричен" маргарин. На лафката в училище имаше закуски, но нямаше чипс, шоколади 20 вида бонбонни и т.н. Имаше точно 2 вида бонбони които не си купувахме всеки ден, защото не ни заливаше отвсякъде агресивна реклама, която да ни напомня колко са вкусни.
Не се придаваха сладки и кексове в магазините и затова ядяхме такива неща не по-често от веднъж месечно, когато мама направи. Ходенето на сладкарница беше по специални поводи...

Но най-важното според мен беше, че просто не бяхме свикнали да ядем всеки ден сладкиши и не ни липсваха и не ги търсихме, поне при мен беше така. И извода е че пак всичко опира до родителите и възпитанието май ;)
18.02.2008 :: 14:37 :: от vasia
#6
Re: Кльощава кучка
Не съм съгласна,че само Мак Доналдс и заведенията за бързо хранене са причината за затлъстяването. Нещата са комплексни. Причината е в мързела и обездвижването на децата и на населението като цяло. Като знам мои познати за какво разстояние взимат такси направо недоумявам. Децата не играят както ние едно време, те незнаят какви са били тези игри дори, за поход и някакви физически усилия да не говорим. Първа и единствена цел е компютъра, те не четат и пр. и пр. Да не говорим, че дори вече са затруднени и в комуникацията, ако е имало изградена преди, защото общуването им е виртуално.
За бързата закуска всеки прави своя избор, но дори да посегне към нея, трябва да знае как да я изразходи най-ефективно.
18.02.2008 :: 15:31 :: от angelheart
#7
Re: Кльощава кучка
Адмирации към авторите на книгата :) Определено е хубаво да излизат книги, достъпни за всякаква аудитория... Още по-хубаво е,че книгата излиза и в практичното продължение " готварска книга", което определено ще е от полза...да се надяваме...
18.02.2008 :: 17:22 :: от killabunny
#8
Re: Кльощава кучка
Съгласна съм с Vasia, че ежедневието на днешните деца е съвсем различно. В града, в който прекарах част от детството си например имаше много спортни съоръжения, басейни, и пр., които веднага след идването на демокрацията западнаха, бяха закрити и изоставени. Сякаш преди децата спортуваха много повече. Но пък ми се струва, че през последните няколко години традициите в това отношение се възстановяват и на спорта започва да се отделя повече внимание. Радвам се, че е така, защото, според мен, спортът е неразделна част от здравословния начин на живот и каквато и да е диета не може да бъде ефективна без движение :-)
19.02.2008 :: 21:18 :: от alexx
#9
Re: Кльощава кучка
Не съм съгласен с Vasia, че точно компютъра е проблема. Бих казал, че той е една от предпоставките, но не и най-голямата. Тук идва ролята на родителите. Аз лично седя пред компютъра от доста отдавна и въпреки, че не съм в перфектна форма не бих казал и че съм дебел. Знам че обездвижването е вредно и затова се опитвам да компенсирам с някакъв спорт или просто физическа активност, когато мога.
20.02.2008 :: 11:57 :: от pharaon
#10
Re: Кльощава кучка
alexx, прав си :) и седя дълго предкомпютър, но при първа възможност да излезна на вън, и да се разходя пеша, го правя! Но съм забелязал промяна откакто започнах да се застоявам какво се случва с тялото ми... За четенето не си прав/а Vasia, четенето може да става на компютъра, а злично повечето време прекарвам пред него. За общуването също, това че виртуалния начин ти дава повече възможности (по-големи разстояния, с повече хора едновременно), незнчи че загубваш способността си за Ф2Ф, но понякога може би се появява нежеланието за този остарял, но определено хубав и НЕизлишен начин.
20.02.2008 :: 22:44 :: от pstj
#11
Re: Кльощава кучка
Whiskey - поименно колега, поименно!

Кои са тези генно модифицираните храни дето те заливат?
Фантазиите ти ме удивляват искрено.

Но е истина, че рядко се ядеше "бърза" храна, защото нямаше. От къщи сандвич, ако не - на училищния стол забъркали са там нещо леличките и това е и после пак домашно. Кекс - вярно, мама като направи.

Моите наблюдения са, че по-старото поколение смесва храните, тоест на основните хранения поема традиционната храна (домашна или в заведение сготвена яхния) а междувременно си тъпче в устата кексчета, пуканки, тиквени семки, кашу, зрънчо и тн. Децата пък пропускат основните, те така зареждат с опаковани гадости, че не остава място за нормлната храна, мама е доволна, не се налага да готви толкова често:)

Това вече е до културата и знанието на родителите/човека. Важното е да има предлагане, а ти какво ще избереш и съответно пряко подкрепиш чрез финансите които ще инвестираш в даден продукт си е личен избор. Аз съм абсолютно против всичко, което трае в пъти повече купено, от колкото когато е приготвено в къщи. Пример: кекса. Ебахти кекса, какво има в него, че трае 1 година?!?! Домашния се разваля за около 2 седмици, айде 3 4 зимата..... значи има нещо, което явно не е много добро. Нещо като мумиите, и те траят по много, но не изглеждат като да са много доволни:)
22.02.2008 :: 11:28 :: от krem
#12
Re: Кльощава кучка
pstj ето ти няколко примера за храни, които според мен са генномодифицирани:

Доматите - не само зимата, а целогодишно вече се предлагат едни сортове домати дето траят по 2-3 месеца, твърди са като ябълка, на вкус са като зелена тиква и ако ги изпуснеш почти подскачат като гумени. Убедена съм че са от генномодифицираните. Лошото е че изместват другите от пазара защото не се развалят а на търговците (търгашите) само за това им пука.
Лошо за такива като мен, които без домати не могат да живеят :(

Салатки - едно време за да си направиш една купа салата ти трябваха 2-3 салатки, а сега с 1 си правиш 2 купи салата. Баси салатката, тя цяла зелка! Такъв и бил сорта - да, да!! Затова като хапна и на другия ден съм цялата обрината. Същото е и с ягодите дето нямат вкус на нищо. Напоследък гледам, че и магданоза е придобил застрашителни размери.

Другите ми "любими" продукти са царевицата и соята дето идват от "братските" САЩ и Китай. Да сте забелязали, че студентите дето ходят по бригади в САЩ се връщат с по 5-10 кила отгоре за няколко месеца при положение че са се сбъркали от работа. Как ли става тоя фокус? Коя ли страна нямаше забрана за ГМО?? Яяяя верен отговор - САЩ.

Лошото е че не мога напълно да избегна тези продукти, хубавото е!! че като ги ям на другия ден съм в безобразно обринат вид, но поне имам точно мерило кое е вредно за мен.
23.02.2008 :: 21:27 :: от Борито
#13
Re: Кльощава кучка
Някъде бях чела, че все по-често за химически модифицирите нишестета се ползват генно-модифицирани растения. А и една от основните суровини за нишестето е царевицата.
Взех да избягвам всякакви бисквитки, кроасани, лютеници. Като се огледа човек по рафтовете, направо си е бъкано с продукти с модифицирано нишесте. Е, как да не отслабне човек, то не ни остана какво да ядем... :)
Колкото до едно време, мама ме викаше от терасата да ми даде филия с мед и масло, краставица с малко сол или чушка със сирене, а лютеницата и консервите заедно със съседите си ги затваряхме на площадката пред блока...
24.02.2008 :: 13:55 :: от torashko
#14
Re: Кльощава кучка
То вече почти не останаха храни, които да не са тъпкани с някакви боклуци (най-често замаскирани под формата на буквички и цифри). Истината е органичната храна, тази която сам си си отгледал, обаче това е удоволствие за малцина.
29.02.2008 :: 11:05 :: от killabunny
#15
Re: Кльощава кучка
Абе то е ясно, че не можем да спрем да си купуваме зеленчуци, аз на балкона май няма как да си ги отглеждам, ама поне да не ядем полуфабрикати! Ей, вчера си взех замразени панирани рибени пръчици (не знам какво ме прихвана) - е няма такава гадост!!!
18.06.2008 :: 20:22 :: от earth's friend
#16
Re: Кльощава кучка
Суета.
Ако искате да добавяте коментари към статиите, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.
Назад | Горе
Вход

Влезте, за да коментирате статиите
в Gorichka.bg